12 C
Trogir
NaslovnicaVIJESTITROGIRINTERVJU DANIJEL KUKOČ: TROGIR HOLDING JE STABILNA I PERSPEKTIVNA TVRTKA

INTERVJU DANIJEL KUKOČ: TROGIR HOLDING JE STABILNA I PERSPEKTIVNA TVRTKA

Iza Danijela Kukoča, predsjednika Uprave “Trogir holdinga” su dvije i pol godine na mjestu prvog čovjeka te gradske komunalne tvrtke. Kraj tekuće godine dobar je povod za rekapitulaciju poslovnih rezultata, ali i osvrt na planove u idućoj 2025. godini.

Od svibnja 2022. godine kada ste stupili na čelo Holdinga do danas realizirani su brojni projekti. Jeste li zadovoljni?

S pojedinim segmentima poslovanja sam zadovoljan dok u pojedinim smatram da još ima mjesta za napredak. Prvenstveno sam zadovoljan činjenicom da će društvo nakon niza godina negativnog poslovanja već treću godinu za redom ostvariti pozitivan poslovni rezultat. Također, zadovoljan sam činjenicom da smo iz godine u godinu poboljšavali materijalno pravni status radnika u društvu paralelno povećavajući dugotrajnu njegovu imovinu. Zadovoljan sam našim zelenim politikama odnosno povećanju zelenih površina u gradu iz godine u godinu. Zadovoljan sam i smanjenjem količina otpada na deponiju “Vučje brdo” i sve većom stopom odvajanja otpada na području grada.

Suradnjom građana i Holdinga, Trogir bilježi sve bolje rezultate u gospodarenju otpadom, što je njegova temeljna djelatnost. Opterećenje deponija se značajno smanjilo, a broj predaja otpada na reciklažnom dvorištu od strane građana je za svaku pohvalu.

Godišnja količina otpada na deponiju “Vučje brdo” smanjila se s prijašnjih više od 11 000 tona na manje od 6 000 tona s područja grada Trogira čime je produžen vijek trajanja deponija za nekoliko godina. Bez toga već bi se njegov kapacitet do danas popunio i sada bi bili u velikim problemima te bi i cijena usluga bila znatno veća. Kako smo svi svjesni da Centar gospodarenja otpadom Lećevica nije ni na vidiku ostaje nam i dalje problem odlaganja otpada nakon što se deponij “Vučje brdo” popuni. Također, količina otpada koju građani dovoze u reciklažno dvorište je svake godine sve veća, a stopa odvajanja otpada na području grada je u ovoj godini prešla 20 posto, dok je prije samo 2 godine bila 4 posto. Moram istaknuti i činjenicu da se u zimskom periodu stopa odvajanja kreće oko 30 posto što dovoljno govori o savjesnosti građana. Međutim, zbog utjecaja turizma kada u ljetnim mjesecima ta brojka padne i ispod 10 posto stopa odvajanja na godišnjoj razini nije i veća. Zbog svega spomenutog i cijena usluga koju plaćaju korisnici nije se mijenjala u proteklom razdoblju unatoč inflaciji i povećanju troškova i trenutačno je jedna od najnižih u Hrvatskoj. Nažalost, još uvijek imamo problem s nesavjesnim građanima koji svoj otpad odlažu na javne površine umjesto u ugovorne spremnike.

Svijest o odvajanju otpada kod građana je porasla, a tome su doprinijele zasigurno edukacije i medijska kampanja pod nazivom “Pokaži smeću gdje mu je mjesto” provedena putem Gradskog radija.

Tako je. Svake godine Grad i Holding provode edukacije građana putem javnih tribina i medijske kampanje što je bio slučaj i ove godine. To ćemo nastaviti i u buduće, a slijedeću godinu ćemo se fokusirati na naše najmlađe, jer smatramo da su oni budućnost našeg grada.

Stanovnicima Mastrinke i Arbanije prvi put otpad se odvozi s kućnog praga. Od početka ove godine otpad odlažu u kante umjesto u moloke što su i tražili, a Holding je ispunio.

To je bio jedan jako zahtjevan i složen projekt uvođenja prikupljanja otpada od vrata do vrata na području ova dva mjesna odbora. Kažem zahtjevan i složen jer je pored podjele spremnika bio potreban i dodatan angažman naših radnika, a bilo je potrebno nabaviti i nova dodatna komunalna vozila. Prema povratnim informacijama s terena smatram da su korisnici zadovoljni.

Holding poduzima niz drugih aktivnosti, a naglasak je dan na zelene projekte. U kom smjeru se ide?

U ovoj godini zasadili smo veliki broj novih zelenih površina na području svih mjesnih odbora, a godinu završavamo sa sadnjom hortikulture uz prometnicu Alojzija Stepinca i  bivši terminal, kao i uz novo igrališta na području Krtina. U ovoj godini zasadilo se na širem području grada više od 100 stabala, više od 300 grmova i više od 10 000 sadnica sezonskog cvijeća. I u slijedećoj godini imamo planove za nastavak sadnje velikog broja zelenih površina. Nastojat ćemo oplemeniti nove površine u svim dijelovima grada.

Ove godine došlo je do „pojačanja“ voznog parka.

Kako sam na početku i naveo nakon financijske stabilizacije tvrtke kontinuirano radimo na povećanju dugotrajne imovine društva što uključuje i nabavku novih komunalnih vozila. Tako su ove godine nabavljena nova komunalna vozila za potrebe prikupljanja otpada na području Arbanije i Mastrinke, te nova autokošara za održavanje javne rasvjete i sezonsku rezidbu stabala, sjeckalica za grane itd. U poslovnom planu za slijedeću godinu također imamo plan nabaviti novu opremu uključujući i pauk vozilo.

Znamo da je jedno od gorućih problema kako u Trogiru tako i u drugim mjestima nedostatak grobnica. S obzirom da je Gradsko vijeće donijelo odluku o proširenju groblja Holding je uputio poziv svim zainteresiranim osobama da se jave. Kakva je povratna informacija?

Sredinom godine objavili smo anketni poziv svim zainteresiranim građanima kako bi vidjeli uopće potrebe za izgradnjom novih grobnica na gradskom groblju. Zaprimili smo više od 100 zahtjeva građana što dovoljno govori da je interes  veliki. S obzirom na to Grad u slijedećoj godini planira uređenje postojećeg groblja s izgradnjom dvadesetak novih grobnica, a u idućem periodu i proširenje postojećeg groblja s ciljem da svi zainteresirani ostvare mogućnost “kupnje” grobnice što smatram da bi trebao biti civilizacijski standard.

Prihvaćeno je arhitektonsko rješenje uređenja područja od Solina do malog kamenog mosta u koje spadaju parkiralište T1 i tržnica kojim upravlja Holding. Kako će se to odraziti na poslovanje?

Najprije moram istaknuti kako je sadašnje stanje tržnice nezadovoljavajuće i time pozdravljam ovaj potez Grada. Također, pozdravljam opredjeljenje koje ima gradonačelnik Ante Bilić da sve veće projekte provodi putem arhitektonskog natječaja i tako struci prepusti da izabere najbolje rješenje, pa tako i za ovaj projekt. Vjerujem kako će nakon realizacije toga projekta Trogir dobiti suvremenu tržnicu i time pratiti ritam mediteranskih metropola u kojima se dnevni i noćni život odvija uz i na “marketima“. Budući da su za prvu fazu uređenja predviđeni tržnica i park Soline siguran sam da to neće bitno utjecati na poslovanje, osim što će se standard usluga zasigurno poboljšati.

Kakvo je financijsko stanje firme?

Tvrtka je danas napokon financijski stabilna, sve svoje obveze plaća na vrijeme, nema potrebe za kratkoročnim zaduživanjem u zimskom periodu kako je to ranijih godina bio slučaj. Iz godine u godinu povećava dugotrajnu imovinu društva, kao i materijalno pravni položaj radnika. Stvorili smo preduvjete da u slijedećoj poslovnoj godini možemo samostalno osigurati dugoročno kreditiranje za uređenje poslovne zgrade u Planom i preseljenje u nju.

Koliko je trenutačno na popisu radnika i kakva je njihova struktura? Ima li ih viška, a kojih nedostaje?

Trenutačno na popisu imamo 167 radnika od kojih veliku većinu čine “terenski” radnici. Smatram da je prema potrebama društva taj broj optimalan uz naznaku da uvijek imamo prisutnu sezonalnost poslova i radnih zadataka. Ljeti uvijek nedostaje radnika u sektoru gospodarenja otpadom, dok je zimi broj radnika i više nego dovoljan. Intencija ove Uprave je pored poboljšanja materijalnih prava radnika i poboljšanje njihovog radno pravnog statusa, pa tako danas svi radnici osim onih koji se prvi put zaposle imaju Ugovor o radu na neodređeno vrijeme, što ranije nije bio slučaj.

Koji su poslovni planovi Uprave u godini koja dolazi?

Najveći izazovi koji nas u slijedećoj godini očekuju su u sektoru gospodarenja otpadom gdje se uvode brojne novine. Izdvojio bih novi namet države koja od 1. siječnja 2025. godine uvodi naknadu za deponiranje otpada koja iznosi 30 eura po toni deponiranog otpada na deponij koji je trošak komunalnog društva. Drugim riječima radi se o trošku od oko 300.000 eura godišnje. Što se planova tiče kao najbitnije bih istakao objavu natječaja za uređenje poslovne zgrade u Planom, nabavku nove dugotrajne imovine društva, te daljnje povećanje materijalnih prava radnika u društvu. Zelene politike i dalje će nam biti na prvom mjestu kako u vidu sadnje novih zelenih površina tako i njihovog čuvanja, a provodit će se edukacije o podizanju svijesti građana o potrebi odlaganja otpada u za to predviđene spremnike i razdvajanju otpada. Također, istakao bi i plan izgradnje javne rasvjete u dijelovima grada gdje ona još nedostaje.

Što biste poželjeli radnicima i dakako korisnicima usluga?

Kao i svake godine svima bih poželio sretne predstojeće blagdane i uspješnu Novu godinu uz puno zdravlja i dakako “puno cvijeća, a malo smeća”.

GORDANA DRAGAN

Foto: Dino Čaljkušić

ZADNJE OBJAVE