“Prvi nezadovoljan upravljanjem trogirskim škverom sam ja. Spreman sam prihvatiti i postaviti nove ljude”, istaknuo je Danko Končar
Tematska sjednica na temu stanja u Brodotrogiru d.d. održana je danas u trogirskoj Gradskoj vijećnici. Sjednici je prisustvovao velik broj zainteresiranih i uključenih dionika, pa su uz gradonačelnika Antu Bilića i gradske vijećnike tu bili i Danko Končar, vlasnik tvrtke, pomoćnik ministrice gospodarstva, poduzetništva i obrta Zvonimir Novak te predstavnici Radničkog vijeća Brodotrogira, Nezavisnog sindikata Trogira te predstavnici Samostalnih sindikata metalaca Hrvatske.
Cilj sjednice bio je da sve strane iznesu svoja stajališta oko situacije u trogirskom škveru, kao i da se od odgovornih čuju planovi za buduće poslovanje i radna mjesta s obzirom da o Brodotrogiru ovisi nekoliko tisuća Trogirana, ali i sam Grad.
– Svjesni smo da je ovo prevažna tema za Grad Trogir. Brodotrogir puni čak trećinu našeg proračuna, a i otprilike trećina zaposlenih u gradu tamo radi. Samim time od velike nam je važnosti nastavak djelatnosti brodogradnje i zadržavanja radnih mjesta. Svima nam je cilj da se u partnerskom odnosu između svih strana spriječe potencijalni socijalni problem. Jasno nam je da mora doći do restrukturiranja, ali uz uvjet da se pri tome zaštite radnička prava – istaknuo je u uvodu gradonačelnik Ante Bilić.
Pomoćnik ministrice Dalić, Zvonimir Novak, napomenuo je kako je država od ulaska Končara u Brodotrogir isplatila 380 milijuna kuna potpore, no kako prema pravilima Europske komisije u narednih deset godina ne smije davati nove subvencije.
– Na kraju procesa restrukturiranja mogu reći da smo zadovoljni. Da je moglo bolje – jest, ali prije pet godina Brodotrogir je bio u svojevrsnom ‘fotofinišu’ i danas ne možemo biti nezadovoljni ishodom – rekao je Zvonimir Novak.
Danko Končar zahvalio se svima uključenima u proces restrukturiranja koji je počeo na današnji dan točno prije pet godina i istaknuo kako smatra da je završio dobro s obzirom da tada nije postojao nijedan ugovoreni posao. Otklonio je mogućnost gašenja Brodotrogira.
– Ne stoji da škvera neće biti. Ta bojazan je neosnovana, a jedino je bojazan da mene neće biti osnovana. Naravno da postoje različita gledišta na današnju situaciju, ali sukobi ne vode rješenju problema između uprave i radnika. Ono što mogu reći je da ima posla i da je ugovoreno još osam novih brodova – otkrio je Končar.
Djelatnike Brodotrogira i predstavnike sindikata zanimale su konkretnije informacije – zašto se isplaćuju manje plaće, zašto se isplaćuju s kašnjenjem, zašto se ne isplaćuju jubilarne nagrade, kakvi će se brodovi raditi, zbog čega nemaju nove strojeve, alate, materijale… Posebno su izrazili nezadovoljstvo činjenicom što se stvara slika kako su radnici krivi za današnju situaciju u brodogradilištu, a smatraju kako je odgovornost na menadžmentu. Također, traže da se prilikom eventualnog otpuštanja dijela radnika ispoštuje kolektivni ugovor koji je na snazi.
– Što se tiče osobnih dohodaka, do sada je u tu svrhu isplaćeno preko 600 milijuna kuna i drago mi je što sam danas čuo i zahvalu jednog od vijećnika na tome što smo došli u Brodotrogir i pokušali održati poslovanje. No, nije to moj doprinos nego doprinos dioničkog društva. Zastoji u isplatama povremeno postoje, ali manje-više se poštuju kao i kolektivni ugovor. No, jasno je da današnje stanje generira zabrinutost. I ja sam zabrinut, ali već pet godina i sebe smatram najodgovornijim ako to treba reći. No, nitko ne spominje da sam iz vlastitog džepa u tvrtku uplatio 50 milijuna eura, a ništa osim kritike nisam dobio – rekao je Končar.
Još jednom je napomenuo da će djelatnost brodogradnje ostati u Trogiru, s njim ili bez njega.
– Nudim vlasništvo bilo kome tko bi ga prihvatio jer ono ne znači ništa osim velike odgovornosti i ulaganja vlastitog novca. Što se tiče upravljanja, prvi nezadovoljan sam ja. Spreman sam prihvatiti i postaviti novu upravu. U životnom tijeku neke tvrtke nema revolucije, samo evolucije. Drugi put moramo udružiti snage, počevši od radnika, sindikata i uprave, da vratimo škver u normalne tokove. Problem je i u tržištu jer nam je konkurencija, osobito ona iz Azije, ogromna. Nije lako opstati, a radnici ne bi trebali platiti tu cijenu. Rješenje je u udruživanju s europskim škverovima i racionalizacija i tako ćemo postati konkurentni na europskom i svjetskom tržištu – rekao je Končar i dodao da su neka radna mjesta i danas nepotrebna.
Mateo Tramontana, direktor Brodotrogira, rekao je kako u ovom trenutku ne mogu reći niti jednu informaciju o broju ljudi koji će ostati raditi, no i kako nijedna brojka ni ime neće biti definirano prije konzultacija sa sindikatima.
Predstavnici sindikata i radničkog vijeća, kao i gradski vijećnici, jednoglasno su izrazili strah za svoja radna mjesta, ali i namjeru za suradnjom s upravom te želju da se problemi riješe dijalogom i ‘unutar kuće’.
– Zahvalio bih svima što su došli. Cilj je bio da se potakne razgovor i da se smanje nagađanja. Drago mi je da je potvrđeno da brodogradnja ostaje u Trogiru. Brodotrogir je strateški interes grada i zato nam definitivno nije u planu prenamjena tog industrijskog zemljišta. U Gradu će Brodotrogir imati pouzdanog partnera, ali mora se prilagoditi tržištu koje je izazovno. Hvala i Ministarstvu što je poslalo predstavnika jer je očito da postoji interes svih da se brodogradilište i radna mjesta očuvaju – zaključio je gradonačelnik Ante Bilić.