Lovorka Kostović, dr, med. MPH reagirala je na tekst objavljen na Trogirskom portalu pod naslovom „Zabrana koji vodi ekološkoj katastrofi“. Reakciju prenosimo u cijelosti.
Javljam se povodom iznošenja niza netočnih tvrdnji u članku od 27.07.2023. „Zabrana koji vodi ekološkoj katastrofi“, autorice Gordane Dragan, koja u svom članku jasno ostavlja dojam da moja zamolba Lučkoj upravi za poštivanjem znaka zabrane iskrcaja na drvenišku Rivu zbog urušavanja temelja djela obale ima za posljedicu izazivanje ekološke katastrofe.
Prije svega, ono što je najvažnije, a nije navedeno, je činjenica da zabrana prometa vozila težih od 7,5t nije nova. Riječ je o prisilnom propisu, tj. o Naredbi o ograničenju prometa na cestama NN 64/2009 koju je donijelo Ministarstvo Mora, Prometa i Infrastrukture na temelju odredbi članka 194. stavka 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, broj 67/08.). Dakle, trebalo bi Vam biti itekako poznato da je navedeni prisilni pravni propis na snazi već dugi niz godina, ali ga nitko ne poštuje. Ja kao predsjednica MO sam svojim dopisom upozorila Jadroliniju na činjenicu da se ovaj propis ne poštuje i to upravo zbog toga što na dionici obale preko koje voze kamioni postoje oštećenja temelja obale koja nisu zanemariva, a zbog čega postoji realna opasnost od daljnjeg urušavanja.
Bitno je naglasiti i to da sam osobno kao predsjednica MO Drvenika Velog, dana 17. srpnja 2023. poslala email gradonačelniku, gosp. Anti Biliću i predsjedniku Trogir Holdinga, gosp. Danijelu Kukoču u kojem sam ih upozorila na oštećenu obalu i poslala im fotografije istih oštećenja. Na to me je gospodin gradonačelnik uputio na Lučku upravu.
Također, nužno je istaknuti da je Lučka uprava, odnosno gospodin Žarko Petrović, 26. srpnja ove godine u 9:54 sati, poslao poruku elektroničke pošte gospodinu Biliću koja glasi:
„Ukoliko postoji opravdana potreba od životnog interesa, kako ste napomenuli u dopisu primjerice izvršenje određenih neodgodivih komunalnih usluga, naravno da će Jadrolinija i Lučka uprava SDŽ u takvim i sličnim situacijama vozilima poviše 7,5 t ukupne nosivosti iznimno odobriti prijevoz na otoke Drvenik Veli i Drvenik Mali uz prethodni zahtjev prema Lučkoj upravi SDŽ i/ili brodaru Jadrolinija’“.
Sve izjave gospodina Bilića i gospodina Kukoča su neosnovane jer su 26.07.2023. već bili informirani o izuzeću zabrane ukrcaja preko 7.5 tona br. za vozila Holdinga.
Nažalost vaša novinarka nije provjerila istinitost njihovih izjava, mene osobno se nije obavijestilo o intervjuu, niti me se pokušalo kontaktirati putem elektroničke pošte. Ako tog trenutka nisam bila dostupna, moglo se kontaktirati zamjenika predsjednika Vijeća mjesnog odbora Drvenik Veliki gospodina Mlačića, a koji je dobro upućen u predmet. Ne vidimo zbog čega bi se očuvanju javnog interesa trebalo politizirati.
Važno je istaknuti da za traženje poštivanja postojećih pravnih propisa nema nikakve potrebe za bilo čijom suglasnošću. To je jednostavno zakonom određeno i svi to moramo poštivati.
Objavom članka koji iznosi iskrivljene činjenice, a ne spominje obvezu Trogir Holdinga i samog Grada Trogira da osiguraju mještanima i gostima Drvenika Velikog uslugu prikupljanja komunalnog otpada u skladu sa zakonom, ne doprinosi dobrobiti korisnika usluga niti očuvanju okoliša. Ne spominje se ni činjenica da smo već u više navrata skretali pozornost Gradu Trogiru na komunalni nered i kako se po tom pitanju konačno nešto počelo poduzimati.
Zbog svega navedenog tražim objavu ispravka, ali i skrećem pozornost na potrebu objektivnog pisanja koje bi za cilj imalo dobrobit svih nas i očuvanje prirode. Ova tema je zasigurno interesantna većem broju ljudi i svima bi nam trebao biti interes da javnost bude objektivno i cjelovito obaviještena kako bi se osiguralo poštivanje zakona i očuvanje prirode.
Diskreditacija mene kao pojedinca može poslužiti jedino u dnevno-političke svrhe, slijedom čega tražim i ispriku i demanti.
S poštovanjem,
Lovorka Kostović, dr, med. MPH
Foto: Lovorka Kostović (urušavanje djela obale)