32 C
Trogir
Srijeda, 29 lipnja, 2022
NaslovnicaVIJESTITROGIRZBOG ZAHTJEVNOG POSLA PRODUŽEN ROK ZAVRŠETKA OBNOVE STAROG ČIOVSKOG MOSTA

ZBOG ZAHTJEVNOG POSLA PRODUŽEN ROK ZAVRŠETKA OBNOVE STAROG ČIOVSKOG MOSTA

Stari pokretni most koji spaja otok Čiovo s kopnom čija sanacija je započela krajem rujna prošle godine bit će osposobljen za prolaz pješaka do 10. lipnja, a vozila do 1. srpnja.

Informacija je to iz Hrvatskih cesta koje su nositelj projekta obnove vrijedne više od 20 milijuna kuna. Prema Ugovoru s izvođačem radova tvrtkom “Spegra” iz Splita rok izvođenja bio je osam mjeseci, ali on se produžio. U Hrvatskim cestama to pripisuju vrlo zahtjevnom i složenom poslu vezanom za samo projektiranje te realizaciju.

  • U fazi izrade projektne dokumentacije svi elementi mosta nisu bili dostupni za vizualni pregled. To se naročito odnosi na čeličnu pokretnu rasponsku konstrukciju. Kako bi se utvrdio stvarni obim potrebnih radova na sanaciji čeličnih rasponskih sklopova, bilo je potrebno nakon demontaže i pjeskarenja konstrukcije u izdvojenom gradilišnom pogonu  korčulanskog brodogradilišta “Radež “, izvršiti detaljna mjerenja debljine elemenata strukture mosta. Mjerenje debljine elemenata izvedeno je primjenom ultrazvučne metode ispitivanja koja se temelji na tri stotine mjernih točaka po pojedinoj rasponskoj konstrukciji. Nakon dobivenih rezultata provedenih mjerenja debljina usvojen je kriterij sanacije po kojem je izvršena zamjena elemenata strukture mosta na kojem su vrijeme i korodivni procesi doveli do smanjenja debljine čeličnog lima za više od 10 posto u odnosu na izvorni. Budući da je utvrđeno stvarno stanje mosta bilo lošije od projektno predviđenog, to je izravno utjecalo i na prvotno predviđeni rok sanacije objekta, pojašnjavaju razloge produženja ugovorenog roka u HC-u.

Otkako je započela sanacija građani da bi se domogli kopna koriste brodsku vezu sa čiovske do gradske rive brodara “Bura line”. Potpisani Ugovor bio je do 15. svibnja, ali će kako doznajemo od Press službe Grada Trogira biti produžen dok most ne bude osposobljen za pješake. Linija će biti do ponoći. Troškove prijevoza koji mjesečno iznose 50 do 60 tisuća kuna po pola plaćaju Grad Trogir i HC.

Nakon što je nedavno na mostu montirana čelična rasponska konstrukcija teška stotinjak tona, u tijeku je postavljanje ograde. Podsjetimo, kako su spomenuti radovi izazvali znatiželju posjetitelja te turista koji ljetuju u Trogiru, koje se može svakodnevno zateći kako pokraj ograde gradilišta promatraju što se na njemu odvija te fotografiraju zanimljive prizore.

Brod “Bura line” iz dana u dan kako se primiče turistička sezona sve je više napunjen ljudima, domaćim i turistima. Trenutačno atmosfera predsezonskog ljetnog šušura dominira brodom, a brojnim turistima vožnja od jedne do druge rive atraktivan je đir kojega će zasigurno memorirati kao upečatljivu uspomenu iz Trogira.

GORDANA DRAGAN

Foto: Grad Trogir

ZADNJE OBJAVE