18.3 C
Trogir
NaslovnicaVIJESTITROGIRSZOBT: bilo je u zadnje vrijeme optužbi da i sami radnici snose...

SZOBT: bilo je u zadnje vrijeme optužbi da i sami radnici snose odgovornost za trenutnu situaciju

Direktor Brodotrogira Mateo Tramontana za HINU je najavio da Brodotrogir planira dići kredit kako bi izmirio dug tvrtke kćeri Hrvatska brodogradnja Trogir od oko 3,7 milijuna kuna zbog kojeg je ona u blokadi oko četiri mjeseca te je Fina podnijela prijedlog Trgovačkom sudu u Splitu za otvaranje stečaja. Također je izjavio kako će vlasnik Brodotrogira Danko Končar prodati Marinu, još jednu od tvrtki kćeri, radi podmirenja radničkih potraživanja i kreditnih obveza. Objasnio je kako Hrvatska brodogradnja Trogir trenutno ima 106 radnika od kojih je 76 aktivno, a ostali su bez posla. Podsjetio je kako je prošle nedjelje održan sastanak s predstavnicima Stožera za obranu Brodotrogira (SZOBT), kojem je pomoću Skypea nazočio i Končar, te je ustanovljeno (usuglašeno) kako se samo međusobnom suradnjom može riješiti alarmantno stanje u trogirskom brodogradilištu.

Uz spomenute članove Uprave, na sastanku su sudjelovali i predstavnici SZOBT-a Damir Palada, Ljiljana Geić i Mario Munjiza iz HBT-a, Joško Dućina iz BT-a te donedavni radnik HULL-a Petar Rožić. Osvrt na sastanak javno je iznio SZOBT, u nastavku slijedi sažetak glavnih zaključaka.

  • Iako smo zadovoljni što je sastanak uopće održan, jer poznato je da se dijalogom mogu riješiti nesuglasice, ipak je teško reći da je isti polučio rezultate budući da nije zadovoljio zahtjeve i očekivanja radnika. SZOBT je savjesno pristupio sastanku tražeći jamstva i konkretne odgovore na pitanja isplate potraživanja (zaostalih plaća, otpremnina, naknada itd.) kao i opstanka svih društava u sustavu Brodotrogira.
  • Neka podaci govore sami za sebe! 40 radnika HBT-a i HULL-a nisu dobili plaću četiri mjeseca. Radnicima HBT-a (njih je trenutno 106) Uprava duguje dio plaća (oko 25 do 30 posto ovisno od radnika do radnika) i to za sedam mjeseci dok radnicima HULL-a nisu isplaćene otpremnine za tehnološki višak kao ni plaće ili dio njih od srpnja do prosinca 2020., a postoje i ranija nepodmirena dugovanja. To je ukupan dug od oko sedam milijuna kuna bruto, a u navedeni iznos uračunati su neto plaće radnika, porezi i prirezi te mirovinsko.
  • Danko Končar je obećao podmirenje svih dugovanja prema radnicima, čak i narednih plaća i otpremnina za one koji će biti proglašeni tehnološkim viškom, ali nije naveo do kojeg datuma unatoč našem inzistiranju. Rečeno nam je tek da uprava pokušava podići novi kredit kod jedne od banaka, ali zasad neuspješno jer su potrebna određena jamstva. Dok se pokušava postići dogovor s drugim bankama, pregovori oko prodaje Marine su pri kraju, a Končar se nada predujmu za dva do tri tjedna. Nismo upoznati o kojem se iznosu radi, ali naglašavamo da uskoro na naplatu stiže i plaća za veljaču.
  • Prema Končarevoj tvrdnji, budućnost Brodotrogira ovisi upravo o prodaji Marine jer se navodno dobivena sredstva namjeravaju ulagati u završetak faze 2., na punti Čubrijana i u fazu 3. servisnog centra na južnoj strani brodogradilišta. Radnici SCT-a i Adria Docksa prebacit će se u firmu Brodotrogir Remont d.o.o. u vlasništvu SCT-a. Svim radnicima HBT-a će se isplatiti otpremnine za tehnološki višak i nakon toga će se odabrani dio radnika zaposliti u BT Cruise. Što se tiče opstanka brodogradnje kao djelatnosti, Tramontana i Končar su uvjereni da će u budućnosti biti posla, no nisu se izjasnili koliko bi radnika bilo zaposleno što naravno izaziva određenu sumnju. Naglašavaju da veću isplativost vide u servisnom centru koji je i dosad uspješno poslovao.
  • Bilo je u zadnje vrijeme optužbi da i sami radnici snose odgovornost za trenutnu situaciju. Priznajemo kako je u prošlosti bilo propusta na svim nivoima zaposlenika. Međutim, naglašavamo da pogreške Uprave i menadžera zaduženih za ugovaranje poslova i njihovu provedbu imaju dalekosežnije posljedice. Nešto veća i ljudskog dostojanstva prihvatljiva plaća bila bi radnicima dovoljna motivacija čime bi se i oni koji imaju slabiji učinak potrudili opravdati svoje radno mjesto. Usprkos neizvjesnosti, i dalje većina vrijednih meštara radi stručno, savjesno i s ljubavlju naspram onih drugih. Nažalost, budući da su „nagrađeni“ plaćom manjom od četiri tisuće kuna, prisiljeni su poniženo tražiti druge ili dodatne izvore preživljavanja i prehranjivanja svojih obitelji. Jedino što žele je dugoročno osiguran posao te nešto veću i redovnu plaću što rukovoditelji i menadžeri, kojima je to osigurano, očito ne razumiju ili jednostavno ne žele. Ukratko, odgovornost svih zaposlenih je jedini put za opstanak škvera.
  • Svima je, čini se, u interesu opstanak Brodotrogira s brodograđevnom djelatnošću i remontom tj. servisnim centrom za jahte. U redu, no ipak je na poslodavcu da iznađe sredstva i podmiri svoje obveze prema radnicima i poslovnim partnerima, naravno u zakonskom roku. Vrijeme nije na strani radnika Brodotrogira kao ni strpljenje kada je riječ o preživljavanju, zaključili su članovi SZOBT.

Neslužbeno saznajemo da je Uprava poslala prijedlog sindikatu za 106 otkaza radnicima HBT-a.

AL

ZADNJE OBJAVE