Opremanje drugog iz serije kemijskih tankera, čiji je naručitelj brodarska kompanija Viterlef Management, te radovi na tehnološki najzahtjevnijem poslu u Brodotrogirovoj povijesti, a to je gradnja ledolomca za plovidbu u ekstremnim vremenskim i okolišnim uvjetima, dva su velika projekta koja su zaposlila proizvodne kapacitete Brodotrogira.
Prošli tjedan naručitelju s Britanskih Djevičanskih otoka predan je tanker za prijevoz nafte i kondezata što je samo prvi dio zahtjevnog posla na brodovima za koje prvi operativac trogirskoga škvera Mateo Tramontana kaže da su kombinacija „novogradnje, rekonstrukcije i remonta“. Od starog i nedovršenog broda, projektiranog po tadašnjim pravilima klasifikacijskih društava, a čiji je trup izgrađen još prije desetak godina, Trogirani su proizveli kemijski tanker koji danas plovi pod imenom Dvina Gulf.
-Bio je to velik i kompliciran posao, počevši od usklađivanja kompletne dokumentacije s postojećim propisima, što je odnijelo dosta vremena, do provjere čelične konstrukcije i radova na uklanjanju nedostataka na dotrajalim brodskim sustavima. Usto, trebalo je ukloniti staru opremu, a onu koja još vrijedi, obnoviti i rekonstruiratii. Nabavljena je i specificirana nova oprema tako da, kad se račun podvuče, brod će koštati oko 40 milijuna dolara. Dobili smo stari i nedovršeni brod, a isporučili novogradnju, rekao je za Trogirski portal član uprave Brodotrogira Mateo Tramontana.
Isti ih posao čeka i na drugom iz serije tankera za istog naručitelja, s tim što je taj brod u još gorem stanju nego što je bila Dvina Gulf prije dolaska u trogirski škver. Zato ga u startu tretiraju kao novogradnju u kojoj će se ugraditi novi brodski sustavi što će podići prvotnu cijenu, ali i skratiti vrijeme koje su izgubili na prvom tankeru.
Drugi velik posao na kojem rade najbolji škverski injženjeri i radnici gradnja je arktičkog tankera koji se gradi u dva dijela. U ovaj posao Brodotrogir ne ulaže ni opremu ni materijal, nego rad, znanje, stručnost i iskustvo, naslonjeno na stoljetnu tradiciju trogirske brodogradnje. Povjerenje koje je finski naručitelj ukazao Trogiranima, za što ćemu biti ispostavljen račun od 28 milijuna eura, veliki je poslovni uspjeh Brodotrogira, ali i odlična promidžba na inače nestabilnom brodograđevnom tržištu. No, kako kaže Tramontana, gradnja ledolomca osposobljenog za plovidbu u ekstremno hladnim vremenskim i okolišnim uvjetima pokazat će i koliko su spremni za iskorak na novo tržište.
-Ovo je definitivno najveći izazov u povijesti Brodotrogira. Brod se gradi u dva dijela, a naš posao je gradnja od pramca do nadgrađa, dužine 164 metra, dok će se krmeni dio i nadgrađe graditi u jednom sjevernoeuropskom brodogradilištu, objašnjava Tramontana.
Trogirani će u gradnji ledolomca primjenjivati visoko legirane čelike koje je teško zavarivati, a predviđena debljina lima na oplati je i do trinaest centimetara. Da bi uopće ušli u ovaj posao, Trogirani su morali obaviti više tisuća testiranja, posebno u segmentu zavarivanja, da bi potvrdili svoju tehničku osposobljenost za ulazak u projekt koji je pohvalio i ruski predsjednik Vladimir Putin.
Kad budu završeni, dijelovi broda oteglit će se u Helsinki gdje će se povezati u jednu cjelinu. Dio posla koji ne dovrše do ožujka sljedeće godine, kad ledolomac kreće za Finsku, trogirski će škverani završiti u tamošnjem brodogradilištu.