Kada je 2020. godine na inicijativu gradonačelnika Ante Bilića Grad Trogir dobio web aplikaciju „Gradsko oko“ čiji cilj je bio dodatno poboljšati komunikaciju s građanima i učiniti rad gradskih službi još efikasnijim nije bilo upitno da će građani koristiti taj servis putem kojega kontinuirano prijavljuju male komunalne kvarove i nedostatke u svojim kvartovima ili pak onima gdje uoče takve probleme. Riječ je oštećenjima asfalta, klupa ,prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, kvarovima na javnoj rasvjeti i slično. Da taj sustav komunikacije između građana i gradskih službi odlično funkcionira potvrdili su nam u gradskom odjelu za komunalu.

Tako su nam dostavili popis izvršenih radova u prošloj godini u kojemu stoji da su postavljena i popravljena prometna ogledala u ulicama: Balancane, Sv. Ivana Trogirskog, Put Ribole, Divulje, A.G. Matoša, V. Nazora, Dr. Ante Starčevića, Put kapelice, Put Stomrata, Put Mulina, Put Dionica, Rimski put i Bilin dolac.
Potom da su uklonjeni postojeći i postavljeni novi uspornici u ulicama – Cesta Plano, Sv. Ivana Trogirskog, te da su izvršeni popravci asfalta u ulicama: Dr. Franje Tuđmana, na ulazu na glavno parkiralište T1, ulici Tina Ujevića na Čiovu, Kneza Trpimira, pokraj reciklažnog dvorišta u Planom, Put Dragulina i Sv. Ivana Trogirskog.
I na otoku Drveniku Malom građani su tražili sanaciju puta – Put Kuknare što je realizirano.
Prema podacima iz 2022. godine na toj web aplikaciji sudjelovalo je oko 40 posto građana s područja Travarice, nešto više od 23 posto njih s područja Mjesnog odbora Grad, Čiova 21 posto, Žednog skoro 6 posto, Arbanije malo više od pet posto, Planog 3 posto te Drvenika Malog 0,37 posto.
- Kroz primjere nekolicine drugih gradova vidjeli smo da je “Gradsko oko” najbrži način da građani što prije prijave probleme koje su uočili, a da ih mjerodavne službe žurno otklone. Raduje me svaka informacija o učinkovitosti takve suradnje te pozivam svoje sugrađane da koriste spomenutu aplikaciju i dalje kako bi stanje infrastrukture bilo bolje, a time i kvaliteta njihovog života, istaknuo je gradonačelnik Bilić.
Podsjetimo, da tu aplikaciju na razini Hrvatske trenutačno koristi desetak jedinica lokalne samouprave. Trogir ima još jedan projekt u koji je uključena suradnja s građanima, a po kojemu je također među prvima u Hrvatskoj. Radi se o projektu participativnog budžetiranja “I tebe se pita” kroz koji građane uključuje u planiranje proračuna, čije šesto izdanje je započelo u rujnu 2023. godine, a istoga mjeseca ove godine starta njegovo sedmo izdanje.
GORDANA DRAGAN