Dobra suradnja između brodogradilišta Artech Helsinki ShipyardiBrodotrogira, otvara nove mogućnosti, a sve u cilju dobivanja što većeg tržišnog udjela na međunarodnom tržištu brodogradnje.
Ova suradnja je navedena kao dobar primjer od strane predsjednika Ruske Federacije Putina prilikom posjete hrvatske predsjednice Kolinde Grabar Kitarović RuskojFederaciji.
Sve je započelo u srpnju 2016. godine ugovorom o gradnji prednjeg dijela broda za prijevoz kondenzata, ledolomac klaseleda ARC 7, nosivosti 44,000 metričkih tona. Prednji dio arktičkog tankera bit će dug 167m, dok će ukupna dužina brod akad se spoji u Finskoj biti 220 metara.
Projekt arktičkog tankera – ledolomca koji treba raditi i na temperaturi do -50°C, za djelatnike trogirskog brodogradilišta, predstavlja veliki izazov u konstrukcijskim rješenjima, izboru materijala, tehnologiji zavarivanja te i u samoj izvedbi zavarenih spojeva. Po prvi put se zavaruju jako debeli limovi visoke čvrstoće koji se do sada u škveru nisu zavarivali. Radi se s materijalima koje nitko do sada u Hrvatskoj nije koristio ili bar ne u ovolikoj mjeri.
Za ovaj tanker ne treba pratnja posebnog ledolomca jer će biti u stanju ploviti u uvjetima kada je led debljine i do 2,5 metra i plovit će 365 dana u godini i zato će biti ugrađen specifični sustav vinterizacije.
Propise i uvjete odobravanja za ovakav tip tankera, za rad pri ekstremno niskim temperaturama, ne radi nitko osim ruskog registra tako da se brod gradi pod dvojnom klasom Bureau Veritas i Russian Maritime Register of Shipping.