9 C
Trogir
NaslovnicaVIJESTITROGIRBiciklom od Trogira do Podstrane, od Splita do Dicma

Biciklom od Trogira do Podstrane, od Splita do Dicma

Projektom razvoja sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split planira se dodatno popularizirati korištenje bicikala kao alternativnog oblika javnog prijevoza na području UAS-a, i to razvojem i unaprjeđenjem mreže biciklističke infrastrukture koja će omogućiti brže pristupanje stajalištima javnog prijevoza, ali i služiti kao nadogradnja i dopuna postojećeg oblika javnog prijevoza na svakodnevnim relacijama stanovnika urbane aglomeracije. Cilj je to projekta pod nazivom „Biraj biciklu!“ koji je danas prijavljen za sufinanciranje sredstvima Europske unije u sklopu ITU Poziva „URBANA MOBILNOST – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.

U sklopu aktivnosti ovog integriranog projekta, Grad Split i 7 partnera – gradova i općina s područja UAS-a (Solin, Trogir, Kaštela, Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo), dobit će 41 novu postaju s mješovitim kontingentom s ukupno 242 bicikla te će biti uspostavljene dvije biciklističke prometnice; u Splitu (na području uvale Trstenik) i Trogiru (na području Brig-Lokvice). Kroz projektne aktivnosti ujedno će se izraditi i analitička podloga – dokument za uspostavu integriranog sustava biciklističkih prometnica na području UAS-a koja će biti temelj uspostave planiranog integriranog sustava biciklističkih prometnica na području UAS-a.

Navedena 41 nova lokacija s biciklističkim terminalima bit će raspoređena u osam jedinica lokalne samouprave sukladno provedenoj analizi potreba i mogućnosti za implementacijom sustava, i to kako slijedi: Grad Split: 16 terminala s 50 električnih i 20 klasičnih bicikala; Grad Solin: 6 terminala s 12 električnih i 26 klasična bicikla; Grad Trogir: 3 terminala s 10 električnih i 10 klasičnih bicikala; Grad Kaštela: 6 terminala s 30 električnih i 30 klasičnih bicikala; Općina Podstrana: 2 terminala sa 6 električnih i 6 klasičnih bicikala; Općina Klis: 2 terminala s 4 električna i 8 klasičnih bicikala; Općina Dugopolje: 4 terminala s 10 električnih i 10 klasičnih bicikala; Općina Dicmo: 2 terminala s 4 električna i 6 klasičnih bicikala.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 13.609.435,83 kn, od čega bespovratna sredstva iznose ukupno 10.893.396,68 kn. Planirano je da će aktivnosti implementacije sustava javnih bicikala biti provedene do lipnja 2021. godine, a izgradnja i označavanje biciklističkih prometnica do sredine 2022. godine. Projektnu prijavu izradila je Razvojna agencija Split – RaST d.o.o., uz podršku Službe za međunarodne i EU projekte Grada Splita.

NOVA BICIKLISTIČKA INFRASTRUKTURA

Grad Trogir dio je projekta “Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split” kojim će se, putem europskih sredstava, financirati izgradnja 450 metara šetnice i biciklističke staze s kompletnom infrastrukturom na predjelu Brigi – Lokvice. Bit će postavljena tri terminala s deset električnih i deset klasičnih bicikala. Projekt je vrijedan oko 3.7 milijuna kuna. Planirano je da će aktivnosti implementacije sustava javnih bicikala biti provedene do lipnja 2021. godine, a izgradnja i označavanje biciklističkih prometnica do sredine 2022. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 13.609.435,83 kn, od čega bespovratna sredstva iznose ukupno 10.893.396,68 kn. Cilj je dodatno popularizirati bicikle kao alternativni oblik javnog prijevoza i tako povezati širi pojas splitske aglomeracije. Osim Trogira, nositelj projekta je Grad Split, a sudjeluju Kaštela, Solin, Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo.

-Do lipnja 2021. planirana su tri nova terminala s po deset električnih i klasičnih bicikala, a izgradnja biciklističke staze i šetnice na Brigima do ljeta 2022. godine. Malo pomalo, idemo ka boljoj urbanoj mobilnosti, a korištenje bicikli kao alternativnog javnog prijevoza idealno je za dobar dio našeg grada. Ovo je samo jedan u nizu Smart City projekata koje provodimo i provodit ćemo, a o svakom ćemo vas redovito izvještavati, napisao je na svom Facebook profilu trogirski gradonačelnik Ante Bilić.

Tekst: Razvojna agencija Split

ZADNJE OBJAVE