3.5 C
Trogir
Ponedjeljak, 8 ožujka, 2021
Naslovnica VIJESTI TROGIR Viaduktu kasne plaće, hoće li kasniti i čiovski most?

Viaduktu kasne plaće, hoće li kasniti i čiovski most?

Radnike zagrebačkog ‘Viadukta’, jedne od najvećih građevinskih tvrtki u zemlji koja, među ostalim, gradi i most na Čiovu, polako izdaje strpljenje. Od početka godine još nisu dobili plaću, a postoje, kako neslužbeno doznaje slobodnadalmacija.hr, od izvora dobro upoznatih sa situacijom u ‘Viaduktu’, i dugovanja radnicima iz prošle godine.

– Uvjeravanja uprave prema radnicima su da postoje dugovi države, konkretno Hrvatskih autocesta, prema ‘Viaduktu’ za odrađene poslove, pa kada taj novac stigne, a nitko ne sumnja da će stići, bit će i za plaće. No, nije to prvi put da se kasni s plaćom, ljudi moraju podmiriti kredite i ‘minuse u bankama’. Zbog svega toga raste raspoloženje da se štrajkom upozori na stanje u tvrtki koja ima 1400 zaposlenih, godišnji prihod od oko milijardu kuna koji u značajnom dijelu ostvaruje i u inozemstvu, što je i te kako bitno za financijski krvotok tvrtke.

Krah tržišta

U ‘Viaduktu’ su potvrdili tek to da plaće radnicima kasne, ali bez pobližih informacija zašto se to događa i kada će se dug prema radnicima riješiti.

– Postoji kašnjenje u isplati posljednje plaće u ‘Viaduktu’, no takva je dinamika na žalost uobičajena za ovo razdoblje u godini i očekuju skoru uspostavu redovitog ritma isplata – poručeno je iz ‘Viadukta’, koji je nedavno dobio veliki posao obnove i dogradnje splitske zračne luke, a raširena je procjena da su se javili i na natječaj za gradnju pelješkog mosta, tijek kojeg je zatvoren za javnost zbog odredbi Europske unije iz čijih se fondova financira veći dio gradnje mosta.

– Cijene radova koje se nude na mnogim natječajima u građevinarstvu ispod su svake ekonomske isplativosti, država će tu morati napraviti reda, inače će mnoga radna mjesta u građevinarstvu biti ugašena – žale se izvori dobro upoznati s poslovanjem ‘Viadukta’ i drugih građevinskih tvrtki u zemlji.

Kada je u pitanju reakcija države koja se zaziva, čini se da bi do nje moglo doći samo ako eventualni štrajk građevinaca ugrozi, primjerice, završetak radova na mostu kopno-Čiovo od kojih ovisi uspjeh turističke sezone u tom dijelu Splitsko-dalmatinske županije.

Mogu li se i kako problemi ‘Viadukta’ preliti i na čiovski most, projekt u kojemu je ‘Viadukt’ glavni izvođač radova, pogotovo ako dođe do štrajka radnika, pitali smo investitora Hrvatske ceste.

-Na projektu izgradnje mosta Čiovo najveći dio preostalog posla potrebnog za završetak u principu je vezan uz podizvođače, jer je riječ o isporuci, obradi i ugradnji čelične konstrukcije. Hrvatske ceste plaćaju podizvođačima direktno, tako da isto nije vezano uz ‘Viadukt’ – navodi se u odgovoru.

Ulažemo napore

Hrvatske ceste podsjećaju da su zajedno s nadležnim ministarstvom iznimno uključene u ovaj projekt, te da zaista ulažu sve napore i potrebne kapacitete za završetak realizacije ovog strateškog projekta.

U slučaju eventualnog štrajka radnika ‘Viadukta’, neslužbeno doznajemo da bi situacija na gradilištu bila loša. Bez obzira što su betonski radovi skoro gotovi, bez građevinskih radnika ne mogu se okončati ni oni na kojima su angažirani podizvođači. Takav razvoj situacije dodatno bi ugrozio ionako više nego upitan rok završetka mosta – 15. lipnja ove godine.
Kompletan članak pročitajte na slobodnadalmacija.hr
Foto: Ante Cizmic/Hanza Media

ZADNJE OBJAVE