Za dvadesetak dana započinju radovi na rekonstrukciji ceste koja vodi kroz centar Trogira od „Konzumova“ trgovačkog centra do granice s općinom Seget. Riječ je o dionici dugoj oko šestotinjak metara. Nositelj projekta vrijednog 1,5 milijuna eura je Županijska uprava za ceste Split, a novac u iznosu od 85 posto osiguran je iz EU fonda dok će ostatak izdvojiti Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Kako doznajemo od Petra Škorića, ravnatelja ŽUC-a u ponedjeljak (29. svibnja) potpisali su ugovor o sufinanciranju radova sa spomenutim Ministarstvom i SAFU-om (Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje). Još ostaje potpisati ugovor sa „Cestarom“, poduzećem koje je na natječaju dostavilo najpovoljniju ponudu za izvođenje posla koji po ugovoru treba trajati šest mjeseci. Nakon toga mehanizacija može krenuti na teren.
Iako se o potrebi rekonstrukcije te prometnice govori više od deset proteklih godina te iako je ŽUC bio najavio kako će se u realizaciju krenuti lani nakon sezone, pa ove godine u veljači radove će dočekati početak zahuktale ovogodišnje turističke sezone. I upravo to je ono što je ovih dana na udaru kritike građana i turističkih djelatnika. Naime, radi se o najfrekventnijoj cesti kroz Trogir pa ljudi strahuju od prometnog kolapsa u špici sezone. No, kako doznajemo ŽUC više ne planira odgodu, jer se projekt mora završiti do kraja godine ili će u protivnom „propasti“ novac.
- ŽUC je izradio projekt privremene regulacije prometa i skoro cijelo vrijeme trajanja radova promet će se odvijati dvosmjerno. Tijekom ljeta neće biti zatvaranja ceste ili pak organizacije alternativnog prometovanja. Plan je najprije odraditi nogostup s južne strane i novu javnu rasvjetu također s južne strane kako bi se što prije osigurao siguran pješački koridor. Naime, organizirat će se radovi tako da što manje ometaju promet, a da ih se što više odradi, kazuje Hrvoje Balić, voditelj projekta.
Budući da se na tom potezu nalazi najveće parkiralište kojim upravlja trogirska komunalna tvrtka „Trogir holding“, te Dom zdravlja čije parkiralište također izlazi na tu županijsku cestu pitali smo Balića kako će se regulirati njihovi ulazi.
- Na Holdingovu parkiralištu parkirna mjesta koja su u prvom redu uz cestu neće se moći koristiti. Ulaz će ostati slobodan kao i ulaz u DZ i onaj na privatni parking do Doma zdravlja. Nećemo blokirati niti jedan ulaz, pojašnjava Balić.
Da je trogirski gradonačelnik Ante Bilić baš presretan što radovi počinju u sezoni i nije, ali apostrofira kako se radi o projektu koji je na listi prioriteta te u kojega je uloženo puno truda i energije.
- Od 2017. godine sa ŽUC-om intenzivno komuniciramo kada će i kako početi realizacija. Tada smo i dobili prve ozbiljne informacije. Pomno ćemo pratiti što se odvija na terenu za vrijeme trajanja radova. Sugerirat ćemo da radovi što manje ometaju svakodnevni život u gradu te da se usred ljeta obavljaju oni prijeko potrebni, a nakon njega da se intenziviraju, pa čak da se organiziraju i u dvije smjene. Ne vidim razloga da to tako ne bude, jer i u europskim gradovima radovi koji su u centru grada obavljaju se u dvije smjene kako bi što prije završili, istaknuo je gradonačelnik Bilić.
Podsjetimo, Grad je bio osigurao 3 milijuna kuna u ovoj godini kojima je bio spreman sufinancirati nogostup, javnu rasvjetu i odvodnju, ali kako je novac dobiven iz EU-a, sada je oslobođen tih troškova i uštedio je taj iznos.
Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija kolnika, izgradnja obostranog nogostupa na mjestima širine do 2,5 metara, zaštitnog zelenog pojasa uz južni nogostup, uređenje raskrižja za luku Soline, Doma zdravlja i gradski parking T1, izgradnja nove javne rasvjete sa znatno manjom potrošnjom električne energije, uređenje oborinske odvodnje te rekonstrukcija elektro instalacija i onih elektroničke komunikacije.
Segetski dio na zapadnom dijelu te županijske ceste rekonstruiran je prošle godine. Kada se završi i ova dionica ta cesta bit će onakva kakva i dolikuje cesti koja prolazi kroz UNESCO-ov Trogir, a rupe i grbe na njoj te ekscesne situacije kada su ljudi padali preko njih postat će prošlost.
Prama studiji koja je rađena prije izgradnje novog čiovskog mosta tom cestom je u prosjeku dnevno prolazilo više od 12 000 automobila, a procjena je da je sada oko 7 900 vozila dnevno u vršnom opterećenju. To je druga najprometnija županijska cesta nakon Žrnovnice, pa ostaje vidjeti kako će se promet odvijati dok budu istovremeno trajali radovi na njoj.
GORDANA DRAGAN
Foto: Joško Herceg