Iako je prošlo više od tri tjedna od rock spektakla škotske grupe Simple Minds, dojmovi se još uvijek sliježu i zbrajaju. A prve brojke kažu ovako – više od 5.500 tisuća obožavatelja iz više od 14 zemalja svijeta, preko 800.000 impresija na brojnim društvenim i medijskim kanalima.
Kako je koncert imao humanitarni karakter, Crveni križ je prikupljao sredstva za pomoć osobama s posebnim zdravstvenim potrebama, a ova akcija traje i dalje. Organizatori koncerta Grad Split i tvrtka MPG Live ovim su povijesnim spektaklom najavili novi početak plaže Žnjan koja se tako upisala i na glazbenu mapu svijeta, kao novo nezaobilazno mjesto poznatim izvođačima na njihovim velikim svjetskim turnejama.
Iako je zbog jake kiše i grmljavine bio otkazan nastup domaće grupe Buđenje, najveći obožavatelji škotskih legendi koji su danima čekali njihov nastup, nisu napuštali Žnjan u nadi da će se koncert ipak održati. Više od 5.500 tisuća najvjernijih fanova stiglo je u Split iz Zagreba, Osijeka, Slavonskog Broda, Pule, Poreča, Gospića, Šibenika, Makarske i Dubrovnika, a pridružili su im se i gosti iz Italije, Austrije, Engleske, Škotske, Mađarske, Brazila, Kanade, Belgije, Nizozemske, Švedske, Čilea, SAD-a i Irske. Bio je ovo prvi koncert njihove ljetne turneje Walk Between Worlds koju istinski fanovi nikako nisu htjeli propustiti.
“Ovo je bilo vrijedno čekanja, nevjerojatan show“, “Briljantno! Putovao sam 8 sati autobusom iz Rijeke kako ne bih ovo propustio. Kao Amerikanac mogu reći – wow – kakvo iznenađenje!“, “Bravo svima, a posebno tehničkoj ekipi koja je sigurno proživljavala noćnu moru . Drago mi je da je ipak odrađen cijeli koncert i da se oluja smirila“, “Zadnji put sam vas gledao u Chicagu i tad je isto kišilo. Dečki, bili ste sjajni i hvala vam što niste otkazali koncert. Na trenutke sam vjerovao da se neće održati jer je vrijeme bilo strašno. Sve u svemu, koncert je bio nevjerojatan, a ja sad posjedujem četiri kišobrana“, samo su neki od komentara domaćih i stranih fanova koji su strpljivo čekali na početak koncerta svojih idola.
Organizatori su predvidjeli prostor za više od 15.000 posjetitelja, a broj ljudi koji se od 19 sati počeo spuštali prema žnjanskom platou, pokazuje da je vladao veliki interes Splićana i njegovih gostiju za ovim glazbenim spektaklom. Nažalost, zbog crnih oblaka, a potom jake kiše i olujnog nevremena, koje je krenulo oko 20 sati, posjetitelji su bili prisiljeni potražiti mjesto gdje će se skloniti. Iz tog razloga neki od posjetitelja su se odlučili vratiti kućama, a kako se vrijeme nije smirivalo te su munje postajale sve intenzivnije i opasnije, organizatore su dijelile minute do odluke da se koncert Simple Mindsa otkaže. Naime, jak vjetar i kiša uništila je dio koncertnog prostora kao i predviđenu VIP zonu što je dodatno otežalo posao kontrole i sigurnosti za sve posjetitelje. Tek je oko 22 sati, laganim smirivanjem vremena, za one najodvažnije i upornije stigla lijepa vijest. Koncert se nije otkazao, a veliku ulogu u toj odluci imali su sami Jim Kerr i Charlie Burchill koji su za razliku od brojnih bendova koji bi u ovim uvjetima sigurno otkazali nastup, inzistirali na tome da se ipak pojave ispred svojih fanova koji su došli u Split samo kako bi bili dijelom ovog jedinstvenog događaja.
A bio je to uistinu pravi glazbeni užitak. Hitovi koji su obilježili glazbenu povijest te pjesme s najnovijeg albuma, izmjenjivale su se na atraktivnoj pozornici smještenoj tik uz more. S prestankom kiše i s taktovima prvih pjesama na Žnjan se vratilo gotovo od 5.500 ljudi koji su se napokon mogli prepustiti i uživati u vrhunskom produkciji, zvuku i rasvjeti. Jim Kerr je nekoliko puta pozdravio i zahvalio svima koji su došli i ostali na kiši dodajući kako nisu mogli otići, a da ne nastupe ovdje na Žnjanu u Splitu. A riječi Here comes summer, here comes rain pjesme s najnovijeg albuma, bile su odličan uvod u magiju koja je zavladala na Žnjanu i koja je obilježila novi početak i život ove plaže.
“Munje i jaka kiša prije početka našeg koncerta u Splitu. Sve je to normalno kada ste na ljetnoj turneji i bez obzira na sve, uvijek idemo dalje. Organizatorima nije lako pustiti da se koncert dogodi u ovakvim uvjetima zbog sigurnosnih uvjeta pa je u jednom trenutku izgledalo kao da će se zaista otkazati. U svakom slučaju, publika koja je došla i ostala su oni pravi fanovi, a to što su stajali satima na kiši i hladnoći dalo nam je nevjerojatnu snagu i želimo im zahvaliti što su unatoč svemu ostali pozitivni. Posebno hvala svima onima koji su stigli izdaleka. Kako je bilo? Pa, bilo se teško kretati na pozornici koja je bila prekrivena vodom onoliko koliko smo htjeli, a ni pjevanje nije nešto što je zamišljeno da se radi na kiši, unatoč poznatim pjesmama. Srećom, kiša je ubrzo stala, vjetar se smirio i na kraju se stvorila odlična atmosfera. Prošlo je više od osam godina od našeg zadnjeg nastupa, a nadamo se da nećemo čekati još osam do novog susreta“, objavljeno je na službenoj Facebook stranici grupe Simple Minds odmah nakon koncerta.
Ovaj će koncert biti zabilježen kao prvi međunarodni glazbeni događaj na Žnjanu u povijesti, čime će se upravo ovaj prostor u budućnosti etablirati kao jedna od najposebnijih arena za velike projekte i međunarodne izvođače s kapacitetom do 40.000 posjetitelja.“Nažalost, ovaj koncert neće biti zabilježen rekordnom posjećenošću ali će svakako biti zabilježen kao koncert koji je afirmirao plažu Žnjan kao novo mjesto za održavanje međunarodnih koncerata u Hrvatskoj i mjesto koje upravo za takva događanja ima veliki potencijal. Već smo dobili upite i pregovaramo o nekim nastupima, a referenca i potvrda koju smo dobili koncertom Simple Mindsa svakako je značajna stavka koja će nam olakšati put do onih najvećih. Siguran sam da počinje nova era na Žnjanu, a sva planirana slična događanja koja će se organizirati ovdje, osigurat će da Split postane vodeća i prepoznatljiva glazbena destinacija u cijelom svijetu. Građani Splita to zaslužuju, a sretan sam što imaju gradonačelnika koji ima viziju i snagu da to i podrži“, izjavio je Joe Bašić, direktor tvrtke MPG Live.
Više od 5.500 obožavatelja iz 14 zemalja svijeta stiglo je na Žnjan kako bi bili dijelom povijesnog spektakla koji se najavljivao tjednima. Zabilježeno je više od 800.000 impresija na digitalnim i medijskim kanalima u Hrvatskoj i svijetu, a većina afirmira upravo Žnjan i grad Split dok je vrijednost PR kampanje procijenjena na 4 milijuna kuna. Cjelokupan trošak organizacije koncerta bio je 2,5 milijuna kuna (iznos bez PDV-a) iako je planirani budžet iznosio 3,56milijuna (iznos bez PDV-a). Taj iznos pokriva trošak izvođača, produkciju koja uključuje pozornicu, rasvjetu, razglas, video te ostale brojne elemente, produkciju i pripremu na samom Žnjanu uključujući VIP sektore, wc-e, prostor za izvođače, struju i vodu. Tu je i trošak za dodatno osoblje, smještaj, pripadnike osiguranja, marketing, PR te sve ostale troškove koji uključuju organizaciju ovakvog svjetskog događanja. Grad Split u svim je troškovima sudjelovao s 1,12 milijuna kuna (s PDV-om 1,4 milijuna kuna), 480 tisuća kuna (s PDV-om 600 tisuća kuna) pokrila je Turistička zajednica grada Splita, 875 tisuća kuna stiglo je od partnera i sponzora projekta, a 25 tisuća kuna pokrilo se prodajom VIP ulaznica.
“Sudeći prema reakcijama stranih i domaćih posjetitelja ovo je bila sadržajno najraznovrsnija i najuspješnija proslava Dana grada Splita i blagdana Svetog Duje. Ovogodišnja proslava posebna je po tome što je koncertom Simple Mindsa izdignuta na međunarodnu razinu.U prva 4 mjeseca zabilježili smo porast od 11% u dolascima i noćenjima i upravo ovakvi koncerti značajno utječu na povećanje turističkog prometa u predsezoni, stoga se nadamo da je ovo samo početak ovakvih međunarodnih projekata za naš grad.Koristim priliku da zahvalim svima koji su svojim doprinosom učinili najveću feštu Splita svečanom, zabavnom i prije svega dostojnom našeg grada“, dodala je Alijana Vukšić, direktorica TZ Split.
Škotski U2, kako ih vole nazivati, nastupaju više od 40 godina, a u tom su razdoblju prodali preko 60 milijuna albuma te imali nebrojene hitove koji su zasjeli na prva mjesta svjetskih glazbenih ljestvica poput Belfast Child, Alive & Kicking, Don’t You.“Veliki koncerti poput nedavnog splitskog gostovanja Simple Mindsa, ili festivali svjetskog glasa poput skorašnje ULTRE u Splitu, nisu važni samo zbog svog glazbenog sadržaja. Dapače, kao premijerni programi koji postavljaju Hrvatsku na suvremenu mapu povezanog svijeta, zbrojem kulturnog, turističkog i gospodarskog učinka, itekako su važan dio promidžbe, kulture, turizma i ekonomije. Domaća i inozemna publika koja u desecima tisuća posjećuje ovakve manifestacije najbolja je reklama za pozicionirati Hrvatsku kao suvremenu državu koja popularnu kulturu u ljetnim mjesecima veže s prirodnim prednostima Jadranske obale“, poručio je glazbeni kritičar Hrvoje Horvat.
Koncert pod nazivom Žnjan za sve imao je i posebnu humanitarnu notu. Gradsko društvo Crvenog križa Split prodavalo je posebne narukvice, a prikupljana su sredstva kojim bi se opremio i uredio prostor za pružanje dentalnih uslugaosobama s posebnim zdravstvenim potrebama, među kojima je najviše djece. Akcija i dalje traje, a svi građani koji žele pomoći, mogu to učiniti donacijama putem računa Splitske banke na broj HR12 2330 0031 5330 3007 0.
Organizatori ovog jedinstvenog projekta bili su Grad Split i tvrtka MPG Live koja je zaslužna i za besprijekorne produkcijske uvjete.Partneri na projektu bili suHEP, Splitska banka OTP Group i Jadrolinija, a ponosni su što su u Split imali priliku dovesti legendarne Simple Mindse te dati podršku u razvoju Žnjana, njegovom novom modernom izgledu i konceptu, kojim će zasigurno postati svjetski prepoznatljiva plaža u svijetu.Koncert su omogućili iBadel, Dalmacija vino, Panonska Pivovara, Tommy teUBER, a hotel Park je bio službeni hotel u kojem su odsjeli Simple Mindsi: “Hotel Park još od davne 1921. godine s ponosom piše povijest kako grada i regije tako i šire.Jednostavnost i pristupačnost odlika su najvećih, a upravo smo to doživjeli kad je riječ o našim gostima iz Škotske. Uživali smo biti dijelomove povijesne priče i ljubavi koja veže Simple Mindse i Split. Nama ostaje ponos što smo ih mogli ugostiti, a u tim trenucima smo imali samo jednu misao– Don’t you forget about me– nadamo se da smo u tome i uspjeli“, poručio je Joze Tomaš, direktor hotela Park.