Trogir, grad kulture i bogate povijesti smješten na idealnoj srednjodalmatinskoj lokaciji atraktivna i posebna je turistička destinacija ne samo u ljetnim mjesecima već i tijekom cijele godine. Cijeli otočić riznica je spomeničkog blaga što je prepoznao i UNESCO uvrstivši ga prije 25 godina na svoj popis svjetskih spomenika kulture.
Ovogodišnja turistička sezona bila je izuzetno dobra i malo je nedostajalo da se obori ona rekordna iz 2019. Turističke grupe sa stotinama gostiju iz cijelog svijeta koje se mogu zateći u svakodnevnom razgledavanju grada uobičajena su slika, pa tako i ovoga prosinca, a prema riječima direktora Turističke zajednice Marina Pivete, računa se da će petstotinjak što domaćih što stranih gostiju ispratiti staru i dočekati Novu 2023. upravo u Trogiru.
- Promatrajući prosinac bilježimo ukupno 2.189 noćenja te 541 dolazak. Naime, ostvareno je skoro 43 posto noćenja više nego u istom periodu 2021., a zabilježen je porast u broju noćenja od 21.75 posto u odnosu na prosinac 2019. što smatramo iznimno dobrim rezultatom. Kao i kroz cijelu godinu, u prosincu je također zabilježen značajan porast broja dolazaka i noćenja domaćih gostiju u odnosu na 2021., a posebno velika razlika može se uočiti kada se usporedi s istim razdobljem 2019. (čak 97 posto više noćenja ostvarili su domaći turisti). Ovoga mjeseca najveći broj noćenja ostvaren je upravo od domaćih gostiju, kazao je Piveta.
Osvrnuo se na cjelogodišnju statistiku, koju je usporedio s prošlogodišnjom i onom preklanjskom.
- U ovoj godini ostvareno je ukupno 588.606 noćenja i 129.543 dolaska, dok je u cijeloj 2021. ostvareno samo 458.604 noćenja. Od ukupnog broja noćenja ostvarenog u navedenom periodu 94.45 posto se odnosi na noćenja stranih turista dok se 5.55 posto odnosi na noćenja domaćih gostiju. U tom razdoblju najviše su nas posjećivali gosti iz Poljske koji su ostvarili 113.700 noćenja, zatim slijede gosti iz Njemačke koji s 94.317 noćenja, te gosti iz Mađarske s 38.829 noćenja. Također pored navedenih slijede gosti iz Ujedinjene Kraljevine koji su ostvarili 34.741 noćenja, zatim domaći gosti s 32.668 noćenja. Važno je spomenuti još i značajan broj gostiju iz Češke (29.438 noćenja), Francuske (25.969 noćenja), Slovačke (22.012 noćenja), Slovenije (20.553 noćenja) i Nizozemske (16.552 noćenja), rekao je te nastavio.
- Promatrajući period od 1. siječnja do 31. prosinca ove godine bilježimo rast dolazaka u relativnom iznosu od 40,59 posto i rast noćenja u relativnom iznosu od 28,35 posto u odnosu na 2021. Uspoređujući isti taj period u odnosu na 2019. nalazimo se trenutačno na 96 posto noćenja što je izvrstan rezultat te moramo uzeti u obzir i to da je turistički promet u srpnju i kolovozu po brojkama prešao isto razdoblje 2019. Ono što možemo naglasiti jest porast dolazaka i noćenja domaćih gostiju u 2022. u odnosu na prethodnu, ali i na 2019. U navedenom periodu gosti su nas najčešće posjećivali individualno i to u omjeru od 79,56 posto dok su agencijski dolazili u omjeru od 20,44 posto. Što se tiče boravka gostiju u tom periodu 2022., gosti su najviše boravili u objektima u domaćinstvu, zatim u hotelima te u kampovima.
Čelnik trogirske TZ ističe kako se Trogir u zadnjih nekoliko godina nametnuo kao jedna od najvažnijih nautičkih destinacija na Jadranu, što kako je rekao potvrđuju izvrsni rezultati u ovoj godini, ali i prestižna nagrada Hrvatske turističke zajednice za najbolju destinaciju nautičkog turizma u 2022. koju je Trogir osvojio na svečanosti u povodu Dana hrvatskog turizma koja se održala u listopadu u Šibeniku.
- Do 15. prosinca u trogirskim lukama i privezištima ostvareno je ukupno 52.598 dolazaka te 366.417 noćenja, a najveći broj njih odnosi se na rezultate ostvarene u dvije trogirske marine smještene na Čiovu, što je i očekivano s obzirom na razvijenu nautičku infrastrukturu i velik broj vezova u njima, rekao je.
- Promocija Trogira kao grada majstora, UNESCO-ova bisera čije je cijelo središte pod zaštitom, 365 destinacija koja pruža aktivni odmor posjetiteljima, kulturna, gastronomska destinacija te nautička destinacija broj jedan u Hrvatskoj temeljni su ciljevi rada naše Turističke zajednice u narednom periodu u vidu promocije destinacije na našim emitivnim i svim ostalim tržištima. Konstantno jačanje selektivnih oblika turističke ponude uz jačanje cjelokupne ponude u destinaciji i unapređenje turističke infrastrukture u konačnici predstavljaju osnovni preduvjet za održivost turizma, jačanje prepoznatljivosti destinacije na konkurentnom turističkom tržištu te konačno odmicanje od pojma kvantitete ka pojmu kvalitete u razvoju destinacije, zaključio je.
GORDANA DRAGAN
Foto: Dino Čaljkušić