Novi izvođači radova na čiovskom mostu Strabag i Poduzeće za ceste ušli su na gradilište 8.studenog čime je počeo teći osmomjesečni rok za dovršetak tog više od 200 milijuna kuna vrijednog projekta čiju provedbu od samog početka prate peripetije i zapleti. Posao gradnje Čiovskog mosta, koji je startao u veljači 2015., sada je povjeren finacijski moćnijem i tehnički sposobnijem izvođaču, a on jamči da projekt može završiti u ugovorenom roku.
-Glavni izvođač već je preuzeo, a velikim dijelom i raščistio te organizirao gradilište koje je, nakon raskida ugovora s Viaduktom, ostalo u priličnom neredu. Osmomjesečni rok za dovršetak gradnje mosta ne bi trebao predstavljati problem jer je najzahtjevniji dio posla već odrađen, rekao je za Trogirski portal glavni inženjer Hrvatskih cesta i voditelj gradilišta Davor Trlaja. Kaže i da je sada u igri daleko moćniji i tehnički snažniji izvođač koji je svoje reference i poslovnu reputaciju potvrdio u natječajnoj proceduri. Doduše, i Viadukt je na prvom natječaju imao urednu financijsku dokumentaciju i potrebne stručne refernece, pa je ipak završio u stečaju ostavivši iza sebe nedovršen projekt čiovskog mosta. Prvi opetativac HC-a, međutim, tvrdi da su upravo poslovne i stručne reference novih izvođača jamstvo ili „vjetar u leđa“ očekivanjima da će novi most biti završen unutar osmomjesečnog roka. Osim toga, Strabag koji je već dugo godina prisutan u Hrvatskoj, dobio je brojne projekte u cestogradnji pa je tako bio izvođač radova na mostu Franje Tuđmana u Dubrovniku te na 1,45 kilometara dugom mostu Sheikh Khalifa u Abu Dhabiju.
O sudbini opreme, strojeva i plovnih objekata, koji su ostali na gradilištu, odlučit će novi izvođač radova, kaže Trlaja dodajući kako će se najveći dio posla obavljati u proizvodnim pogonima iz kojih će izlaziti čelične konstrukcije koje će se potom montirati na gradilištu.
-Višemjesečni zastoj u radovima nije naštetio dosad obavljenom poslu. Tijekom ljeta obavili smo hitne radove radi sprječavanja oštećenja i narušavanja stabilnosti čeličnih konstrukcija. Neki dijelovi konstrukcije nisu bili osigurani i zavareni u jednu cijelinu nego montirani na skelama. Također smo morali obaviti radove antikorozivne zaštite, no sada je sve spremno za nastavak gradnje, ističe Trlaja.
Tehnički najzahtjevniji dio posla, poput postavljanja temelja mosta osam metara ispod mora, odavno je gotov, a gotov je i veći dio čelične konstrukcije. I tu je novi izvođač u prednosti pred Viaduktom jer još treba izraditi ili nabaviti oko 170 od ukupno 2600 tona čelika. Uz to, otkupit će i 700 tona čelične konstrukcije koja se nalazi u pogonima Đure Đakovića i još jedne tvtke iz Šibenika koji su u priči s Viaduktom bili njegovi podizvođači. Posao gradnje mosta kopno-otok Čiovo, dugog 547 metara i vrijednosti koja premašuje 207 milijuna kuna, ušao je među projekte europskog financiranja, pri čemu se 176,7 milijuna kuna ili 85 posto financira iz EU fondova.
Kako bilo, austrijski Strabag i splitsko Poduzeće za ceste, imaju osam mjeseci za dovršetak mosta, a već su nominirali i svoje podizvođače, među kojima je i Brodosplit, koji će obavljati specijalističke radove poput projektiranja, hidraulike i struje. Iz Hrvatskih cesta uvjeravaju da se most može završiti u tom roku, dakle do prve polovice srpnja. Iz Trogira, pak, poručuju: Kad vidimo, povjerovat ćemo.
Kako bilo, odbrojavanje je počelo…
Foto: Zdravka Kreković