Iako su trebali biti završeni 20. prosinca prošle godine radovi na rekonstrukciji županijske ceste (ŽC 613), odnosno Ulice kardinala Alojzija Stepinca na zapadnom ulazu u Trogir koje izvodi splitska tvrtka „Cestar“ d.o.o., teško da će biti gotovi do 1. svibnja ove. Tu činjenicu ne kriju u Županijskim cestama koje su investitor toga projekta vrijednog 1,7 milijuna eura od kojih se iz EU fondova trebalo osigurati ukupno 1,5 milijuna eura.
- Predviđanja izvođača za završetak bila su do kraja ožujka, ali ne vjerujem da će to biti do 1. svibnja. Razočarani smo zbog toga, jer je projekt bio dobro pripremljen te mu se ozbiljno pristupilo i s naše strane i Grada Trogira, istaknuo je Hrvoje Balić, voditelj službe za građenje pri ŽUC-u, podsjetivši da se nisu dugo susreli s takvom situacijom.
Balić tvrdi da nije upitno financiranje (s obzirom da je novac iz EU fondova i da je uvjet bio da projekt mora biti gotov lani do 20. prosinca). Naime, veli kako ŽUC ima osigurana sredstva za završetak radova te da će retroaktivno pokušati od Ministarstva prometa ishoditi dodatna sredstva budući da su dosada utrošili nešto manje od milijun eura koji su odobreni iz EU fondova. Nada se da investicija neće poskupiti. Zbog probijanja rokova ŽUC će „Cestaru“ naplatiti penale kaže, a o razlozima zašto se zakomplicirala dinamika radova nije baš bio voljan govoriti.
No, neslužbeno doznajemo kako je cijeloj situaciji kumovao nerad, loša gotovo nikakva organiziranost posla na gradilištu. Navodno prva tri mjeseca od uvođenja u posao u srpnju prošle godine na terenu se znalo dogoditi da nema nikoga. Upozorenja iz ŽUC-a pravdala su se velikim ljetnim vrućinama, a potom kišnim i hladnim zimskim danima.
Da se radi sporo i neorganizirano prigovaraju građani koji to uočavaju svakodnevno, posebno vozači iznervirani regulacijom prometa koja je ovih dana rezultirala velikim kolonama automobila i čepovima koji se stvaraju ne samo u pravcu Segeta, već i ostalim sporednim trogirskim ulicama. Rekonstrukcija spomenute ceste vruća je tema ovih dana u UNESCO-ovu gradu u kojemu turistička sezona počinje puno ranije nego u ostalim gradovima i prije Uskrsa, pa su iznajmljivači i ugostitelji već zabrinuti i napeti. Pljušte kritike sa svih strana.
Jozo Rako, direktor „Cestara“, skoro da se naljutio na naše pitanje o kašnjenju radova.
- Mi ne kasnimo! Tražili smo produženje rokova do 30. ožujka zbog naknadnih poslova bez kojih ne bi mogli izvoditi one navedene u Ugovoru. Radi se o radovima pod zemljom koji su se otkrili kada se otvorilo gradilište, rezolutno će Rako.
Konstatacija o neradu i broju radnika na gradilištu, bolje rečeno da ih danima nije ni bilo dodatno ga je potpirila.
- Od početka je na gradilištu bilo onoliko radnika koliko je šef tražio. Ne brojim ja ljude svako jutro koliko ih tamo ima. Ja imam 200 ljudi zaposlenih, još da ih i brojim. Pustite te priče o našoj krivnji!, uzvratio je.
Na kratkoj dionici od ulice Put kapelice do ulaza u parking T1 kojim upravlja „Trogir holding“ prošlog tjedna postavljen je semafor, budući da je taj dio dvosmjeran, a potrebno je kaže Hrvoje Balić odraditi nekoliko prekopa na toj kratkoj dionici.
- Izvođač je dobio nalog da nekoliko puta tijekom dana uvede ručnu regulaciju prometa kako bi se ubrzao protok. Regulacija prometa bi trebala potrajati 10-ak dana. Ujutro će se semafori uključiti u 8 sati kako bi građani mogli normalno proći na posao, odvesti djecu u školu, vrtić itd., a po završetku radova u popodnevnim satima semafori se uklanjaju. Na dionici od ulaza u gradski parking na Travarici do raskrižja za trajektnu luku Soline i dalje je na snazi jednosmjerna regulacija prometa, a što bi trebalo potrajati još 15-20 dana kada će se napokon uvesti dvosmjeran promet na toj dionici. Radovi su se produljili i iz razloga što se mijenjaju kompletno sve postojeće instalacije u javnoj cesti, a koje su bile u lošijem stanju nego što se očekivalo. Osim toga, za potpuno ukidanje zračne HEP-ove mreže i telefonskih kabela po stupovima potrebno je obuhvatiti i šire područje pa su se radovi proširili i na susjedne ulice. Prije puštanja dvosmjernog prometa na ovoj dionici izgradit će se nogostup uz južni rub ceste. Trenutačno se ugrađuju kameni rubnjaci tako da su obrisi novog nogostupa, koji će biti 2-2,5 metra širine na najvećem dijelu trase već vidljivi. Do kraja veljače predviđeno je i postavljanje nove javne rasvjete te njeno puštanje u rad, pojasnio je Balić trenutačno stanje na gradilištu na kojemu navodno sada radi do tridesetak radnika.
Doznajemo kako je nakon što se omogući dvosmjeran promet i koridor za pješake, u planu zatvaranje dionice od gradske ribarnice do raskrižja s ulicom Put kapelice.
- To je najuži i najlošiji dio ceste. Postojeći kolnik će se morati u potpunosti srušiti, a zatim će se kompletno zamijeniti vodovod na tome dijelu, izgraditi novi DTK i oborinska odvodnja te položiti kabeli za struju i javnu rasvjetu. To je ogroman posao i nažalost ta dionica će jedno vrijeme morati biti zatvorena za promet, koji će se preusmjeriti na okolne ulice, zaključio je Hrvoje Balić.
Ako se dosada projekt nije odvijao po planu, kako će to tek izgledati na ovoj posljednjoj najsloženijoj dionici nadomak povijesne jezgre uz koju se osim ribarnice nalazi i gradska tržnica, Konzum i ostale brojne trgovine, jednom riječju najfrekventnijoj gradskoj zoni, pitanje je to koje u ovom trenutku najviše muči stanovnike Trogira, ali i gradonačelnika Antu Bilića.
- Moram iskreno reći da u nevjerici gledamo tempo kojim se odvijaju radovi na zapadnom ulazu u grad. Davno su prošli godišnji odmori, ali naš dojam je da se ove godine još uvijek ništa nije počelo raditi. Jednostavno nema opravdanja za ovaj nerad i kašnjenje. Niti kiše, niti leda, niti vrućina. Ovo je čisti nedopustivi nemar izvođača radova. Regulacija prometa već sada stvara čepove, a kako će to izgledati za nekoliko mjeseci ne želim ni pomišljati. Apeliramo na ŽUC i izvođača od prvog dana, ne da požure, nego da se drže obećanog i da pokažu da će sve biti gotovo do sezone, ali to nije situacija. Kao Grad od prvog dana smo radili sve što možemo, od ishođenja dozvola do osiguravanja besplatnog parkinga. Trogir ne može dočekati sezonu prometno blokiran. Zadnjih 7-8 godina radili smo sve da riješimo taj problem, od novog mosta, sanacije starog, obnove i proširenja gradskih prometnica, a sad nam problem stvara netko tko treba biti dio rješenja. Što građaninu Trogira znači to što će izvođač platiti penale, ako će grad biti prometno disfunkcionalan u najgorem dijelu godine? Ova situacija pokazuje i sve boljke javne nabave, a uvijek na kraju ispaštaju građani. Tražit ćemo hitan sastanak s investitorom i izvođačem i nadam se da će shvatiti ozbiljnost situacije, zabrinuto će trogirski gradonačelnik Bilić.
GORDANA DRAGAN





Foto: ŽUC Split