Izložba “Grad i more” autorice Zrinke Jurić Avmedoski otvorit će se u atriju Muzeja grada Trogira u četvrtak, 24. kolovoza u 21:00 sat.
Samim naslovom izložbe Zrinka je odredila smjer slučajnome posjetitelju… slikarica se bavi GRADOM I MOREM… Naravno, jedan takav grad koji će okupirati misao ove umjetnice mora se pod svaku cijenu nalaziti uz more jer u protivnom, ova korelacija izgubila bi svoj smisao. U ovoj misiji to jednostavno postaje conditio sine qua non! Na gradove uz more uvijek utječe to veliko plavetnilo ili pak srebrna bljeskavost jednog bespuća. Slikajući okom ptice, Zrinka nam ustvari poručuje koliko se jedan grad svojim oblikom, raširenošću ili skupljenošću morao prilagoditi moru. To more ga često ograničava, ali mu daje i prekrasni produžetak u nečemu što se zove plavetni beskraj…
Zrinkin pristup djelu je minimalistički, ova umjetnica, ne jednom rečenicom, već s više njih, predstavlja prave i neprikosnovene minimalističke vrijednosti. Slikarica želi da sve vidimo u samom njezinom djelu, da ne lutamo raznim bespućima i teorijama likovnosti već da shvatimo sve ono što je ispred nas u datome momentu… Smisao njenih boja nije u tome da nas učine veselim ili pak tužnim, već da nam ograniče prostor, dok nas s druge strane, odnosi između pojedinh elemenata trebaju natjerati na razmišljanje, mozak nam u Zrinkinom slučaju nikad ne smije služiti za ukras… Ovu umjetnicu na njezinom likovnom putu ne vode osjećaji, iako čovjek nikada ne može bez njih; Zrinku zanima što ćemo mi, promatrači imati za reći u tom svijetu savršenog i nesavršenog geometrizma. Umjetnica želi, dok promatramo njezinu sliku, da nas ništa ne opterećuje ili pak asocira na nešto, ne želi da se sjetimo svoje šetnje npr. Šibenikom ili kojim drugim mediteranskim gradom, želi da vidimo čisto u tom momentu dok gledamo njezin rad i da naša misao bude oslobođena svega onoga od prije…
Kampaneli Mediterana u svojoj biti su jednostavni i slikarica nam upravo i šalje tu poruku jednostavnosti i osnovnog geometrijskog oblika na koji se onda nadograđuju razni detalji, ukrasi i priče. Zrinka je kampanele ogolila i na ovaj način im dodijelila poseban čar i ljepotu, tzv. izvornost koju najčešće ne vidimo zbog svega onoga, kasnije dodanoga. Ova umjetnička djela nam omogućuju da vidimo početak priče jednog, važnog segmenta građevine, i upravo taj početak se nalazi u elementarnim oblicima geometrije.
Mi, promatrači jednog umjetničkog djela imati ćemo različite reakcije, ovisno o trenutku, a tih trenutaka u životu ima cijeli jedan beskraj, i zato ništa nije konačno već se najčešće preljeva, kruži, oblikuje i preoblikuje, rasplinjuje u krug, trokut, pravac, kocku ili već nešto treće… tomu slično, naravno!
Goranka Tomaš
ZRINKA JURIĆ AVMEDOSKI rođena je 1968. u Zagrebu. 1993. diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na pedagoškom odsjeku, smjer kiparstvo. Od 1994. članica je HDLU-a.
Izložba će biti otvorena do 3. rujna 2017.