Zašto se promet u nekim gradovima odvija bez problema dok je u drugima potpuno kaotičan? Kaže struka kako nije stvar samo u cestama, već da je izuzetno važno kako su parkirna mjesta planirana i korištena. Dobra parking strategija može smanjiti prometne gužve, povećati sigurnost i poboljšati kvalitetu života u gradovima.
Organizirana naplata i kontrola parkinga u Gradu Trogiru provodi se od sredine devedesetih. Komunalna tvrtka „Trogir holding“ od samog osnivanja 2009. godine osim temeljne djelatnosti prikupljanja i odvoza otpada ima i upravljanje gradskim parkiralištima. Trenutačno na raspolaganju ima 350 parking mjesta na pet zatvorenih parkirališta i isto toliko na uličnim parkiralištima u koja spadaju ono na Čiovu istočno od starog čiovskog mosta uz sjeverni rub ulice Obala kralja Zvonimira i ulice Put Gradine do hotela Brown Beach. Zatim parkiralište Put Mulina koje se nalazi zapadno od ulice dr. Franje Tuđmana i istočno od ulice Put Mulina. Parkiralište dr. Franje Tuđmana (Ribola) je također otvoreno parkiralište iznad sportske dvorane „Vinko Kandija“. Ta spomenuta otvorena parkirališta smještena su u tzv. prvoj zoni dok se u drugoj zoni nalaze otvoreno izvan ulično parkiralište Soline, te parkiralište Balančane koje se nalazi u istoimenoj ulici i naselju na zapadnom dijelu grada.
Kako doznajemo od Danijela Kukoča, predsjednika Uprave Trogir holdinga na zatvorenim parkiralištima u suradnji s partnerom Skidata (njemačka tvrtka) implementirana su parkirališna moderna rješenja.
- Svako zatvoreno parkiralište opremljeno je rampama, automatskim naplatnim blagajnama te sustavima za automatsko prepoznavanje registracijskih tablica, što omogućuje brži i jednostavniji pristup parkiranju. Korisnicima su dostupne satne, dnevne i pretplatne karte (PPK), a proces naplate parkiranja je pojednostavljen. Operateri sada lakše upravljaju pretplatnicima i prate njihove pretplate, ističe Kukoč.
Dodaje kako je uveden i novi sustav video nadzora svih zatvorenih parkirališta koji operaterima omogućava praćenje stvarnog stanja sustava, uključujući odbijena vozila pri ulasku na parkiralište s brzom identifikacijom razloga poput nevažeće karte ili nepostojanja prava za ulazak. Korisnicima je veli omogućen i direktni kontakt s nadzornicima u kontrolnoj sobi 24 sata (putem ugrađenog “stentafona” na svim ulaznim i izlaznim kolonama).
Od pet zatvorenih parkirališta četiri se nalaze na kopnenom dijelu grada u Mjesnom odboru Travarica, dok je jedno u povijesnoj jezgri grada na Fortinu, u ulici Hrvatskih mučenika i Hrvatskog proljeća 1971., na kojemu je vrijeme besplatnog parkiranja do 20 minuta. Najveće parkiralište je T1 uz južni rub ulice kardinala Alojzija Stepinca uz državnu cestu koja vodi prema Šibeniku na kojemu je vrijeme besplatnog parkiranja do 10 minuta od ulaska. U njegovoj neposrednoj blizini pokraj Doma zdravlja nalazi se parkiralište T1 koje je namijenjeno isključivo građanima s prebivalištem u staroj gradskoj jezgri i to po povlaštenoj cijeni koja je u skladu s Holdingovim važećim cjenikom. Na još jednom parkiralištu, onom Put Kapelice (T2) također je besplatno parkiranje 10 minuta od ulaska kao i na parkingu (T4) na Brigima smještenom uz rub ulice Kneza Trpimira koja vodi prema Splitu, na kojemu se osim osobnih automobila mogu parkirati i autobusi.
Prema riječima Danijela Kukoča plan i projekt upravljanja gradskim parkiralištima u Trogiru vrlo je ambiciozan kao i ciljevi kojima se u budućnosti teži.
Nedavno su na parkiralištu T1 te iznad sportske dvorane zasađena stabla crnog duda koja će sivilo asfalta zamijeniti zelenim krošnjama koje će stvoriti hladovinu ispod koje će se u ljetnim paklenim vrućinama biti ljepše parkirati.
Puno je planova za budućnost ističe Kukoč, a među njima je izgradnja javne garaže za koju se već pronalazi način financiranja iz EU izvora. I izgradnja punionice za električna vozila na jednom od javnih parkirališta smiješi se u skoro vrijeme.
Čelnik Holdinga naglašava kako je uređenje novih uličnih otvorenih parkirališta i širenje njihove mreže čime će se stanarima gradskih četvrti osigurati uređeni parking za njihova vozila te razmatranje mogućnosti izgradnje etažnog otvorenog parkirališta na Riboli također u fokusu Uprave.
- Redovita modernizacija postojećih parkirališta implementacijom integralnih prometnih rješenja čime će se smanjiti gužve i gubitak vremena pri pronalasku parkirališnih mjesta u gradu, olakšati plaćanje usluge parkiranja te u konačnici poboljšati usluga korisnicima, spada u naše ciljeve kao i realizacija cjelovitog projekta SMART CITY PARKING TROGIR, zaključio je Kukoč.
GORDANA DRAGAN







