Gradnja pramčanog dijela arktičkog tankera za prijevoz sirove nafte i kondenzata zaposlila je kapacitete Brodotrogira čiji radnici uz taj, dosad, tehnološki najzahtjevniji posao, opremaju i dva broda za brodarsku tvrtku Viterlef Management.
Kobilica za ledolomac, koji se gradi za finskog naručitelja, već je položena, a na tom više od 28 milijuna eura vrijednom poslu radit će najbolji radnici i injženjeri Brodotrogira.
-Riječ je o tehnološki zahtjevnom poslu jer takav tip broda mora biti osposobljen i siguran za plovidbu u ekstremnim vremenskim i okolišnim uvjetima. Znači, otporan na led kroz koji će ploviti što zahtjeva posebnu konstrukciju i materijale vrlo visoke kvalitete koji su daleko bolji i skuplji od onih koje ugrađujemo u druge brodove, rekao je za Trogirski portal član uprave Brodotrogira Mateo Tramontana. Škverani će u gradnji ledolomca primjenjivati visoko legirane čelike koje je teško zavarivati, a zbog ekstremno niskih vremenskih uvjeta i nepovoljnog okoliša, predviđena debljina lima na oplati je od 26 do 130 milimetara.
-Brod se gradi u dva dijela. Što se tiče Brodotorogira, naš posao je gradnja dijela od pramca do nadgrađa, dužine 164 metra, dok će se krmeni dio i nadgrađe graditi u jednom sjevernoeuropskom brodogradilištu, objašnjava Tramontana.
U posao vrijedan više od 28 milijuna eura Trogirani ulažu svoj rad, znanje, iskustvo i stručnost. Naručitelj, pak, ulaže materijal, ali i veliko povjerenje u naše škverane koji će na ovom poslu raditi oko godinu dana. Kad budu završeni, dijelovi broda oteglit će se u Helsinki gdje će se povezati u jednu cjelinu.
Zbog popunjenosti škverskih navoza, a u međuvremenu su ugovorili i dva manja broda, popularne „kriljane“, trebat će angažirati i dodatnu radnu snagu. Procjena je da će u „proizvodnoj špici“, kad se zahuktaju radovi na ledolomcu, nedostajati najmanje dvjesto radnika, no u škveru kažu da će taj problem prevladati uvođenjem kooperantskih tvrtki u posao.
Prvi operativac Brodotrogira naglašava i da je situacija na brodograđevnom tržištu nestabilna, te da je gradnja ledolomca, u tako nepovoljnim uvjetima, odlično sklopljen posao. Škverski navozi pokriveni su za ovu i dio sljedeće godine, sa brodovlasnicima se pregovara o sklapanju novih poslova, a u igri su gradnja kemijskih tankera, polarnih kruzera, putničkih brodova i ribarica.