Lučka uprava SDŽ u utorak je izdala Jadroliniji suglasnost da na brodskoj liniji 606 na relaciji Trogir – Drvenik Veliki zabrani ukrcaj u trajekte svim vozilima čija ukupna nosivost prelazi 7,5 tona. Zbog te odluke komunalno vozilo „Trogir holdinga“ ovaj tjedan ne može odvoziti smeće s toga otoka, a ukoliko se ona hitno ne promijeni doći će do ekološke katastrofe u špici turističke sezone kada tamo ljetuje više tisuća gostiju.
Priča je službeno doznajemo od Žarka Perkovića iz operative LU SDŽ, krenula od Lovorke Kostović, predsjednice Mjesnog odbora Drvenika Velikog koja je doznajemo od Jadrolinije zatražila da se teškim vozilima zabrani ukrcaj u „njihove“ trajekte. Zaista je čudno kako se brzinom munje njezinoj „želji“ udovoljilo, bez da su se sagledale i eventualne posljedice.
- Ona je “išla“ prema Jadroliniji, nakon čega me je brodar kontaktirao i 25. srpnja izdali smo spomenutu suglasnost koja se prvotno odnosila i na otok Drvenik Mali, ali smo njega naknadno nakon reakcije gradonačelnika Ante Bilića isključili iz odluke. Mi smo izričito suglasnost donijeli na zahtjev brodara kojemu se žalila gospođa Kostović, i koji je tražio zabranu jer će se uništiti obalni zid. Što se nas tiče na Drveniku Velikom gdje se iskrcavaju kamioni luka nije devastirana jer je nedavno izvršena njezina sanacija kao i cijelog pristaništa. Dakle, što se toga tiče po nama kamioni se mogu tamo iskrcavati, pojasnio je Perković.
Pitamo ga u čemu je onda problem „po njima“, jer ipak su oni izdali suglasnost?
- Jadrolinija je na zahtjev te gospođe Kostović zabranu tražila i zbog prekrcanosti trajekta drugim vozilima, dodao je.
Sudionici ove priče počevši od predsjednice MO Drvenika Velikog, do Jadrolinije i LU zaboravili su da se na otoku odvija život i da su komunalne usluge u koje je prvenstveno uključen odvoz smeća u ovim užarenim ljetnim danima i te kako potreban. Stoga je nastao veliki problem koji je zatekao Upravu „Trogir holdinga“ na čelu s Danijelom Kukočem, predsjednikom Uprave koji, od donošenja te suglasnosti komunicira s LU.
- Kada su naši radnici početkom ovog tjedna išli kupiti karte kako bi u trajekt ukrcali podizač za preskontejner iz Jadrolinije im je nisu htjeli prodati, pozivajući se na zabranu. Cijelo vrijeme sam u kontaktu s ravnateljem LU Domagojem Marojevićem i nadam se da će razum prevladati , jer će se uprotivnom na otoku dogoditi ekološka katastrofa ,što vjerujem nikome nije u interesu, istaknuo je Kukoč.
U razgovoru s Perkovićem spomenuli smo tu mogućnost čiju ozbiljnost je i on shvatio. Na upit jesu li zbog toga spremni povući zabranu uzvratio je.
- Opoziv možemo napisati, ali na službeno traženje ili gospođe Kostović, ili Jadrolinije, „Trogir holdinga“ ili Grada Trogira, zaključio je.
- Po hitnom postupku tražit ćemo ukidanje ove zabrane. Nevjerojatno je da se u toj zavrzlami razina nadležnosti pokazala da dopis jedne osobe može dovesti u kolaps komunalno održavanje cijelog otoka u srcu turističke sezone. Predsjednica mjesnog odbora očito uopće nije razmišljala o posljedicama svoje ideje, a koliko mi je poznato nije niti obavijestila druge članove mjesnog odbora. Očekujem i od Jadrolinije i od Lučke uprave da jednakom brzinom kao što su je usvojili i ukinu zabranu, istaknuo je gradonačelnik Ante Bilić.
S Lovorkom Kostović nismo uspjeli razgovarati, jer nam se nije javljala na brojne pozive, a niti je odgovorila na našu poruku. Nismo je uspjeli pitati zašto se samoinicijativno bez da je iza nje službeno stajalo Vijeće MO obratila Jadroliniji i zatražila zabranu ukrcaja teškim kamionima u „njihove“ trajekte zaboravivši da u ta vozila spada i Holdingov kamion koji odvozi smeće s otoka. Da je odluka bila samoinicijativna potvrdio nam je Ive Ruščić, član MO koji je rekao: “Ništa formalno nismo donijeli na MO“.
GORDANA DRAGAN