Na području trogirske Foše u tijeku su radovi na sanaciji postojećeg obalnog zida i to u konstruktivnom smislu saniranjem podmorskih i nadmorskih oštećenja te uređenje nadmorskog dijela obalne konstrukcije. Dakle, u takozvanoj drugoj fazi sanira se daljnji dio obale prema istoku.
Riječ je o projektu Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije čija ukupna vrijednost iznosi 163 000 eura (uključen PDV). Veći dio novca će izdvojiti LU, a dio Splitsko-dalmatinska županija. Radove izvodi tvrtka Akropolis d.o.o., te bi trebali trajati 6 mjeseci.
Kako doznajemo od Domagoja Maroevića, ravnatelja LU do kraja ove godine kreće druga faza uređenja komunalnih vezova na Solinama za koje je veliki interes građana.
- Projektom druge faze predviđena je zamjena postojećih dotrajalih gatova te uređenje zaobalne površine. Novi gatovi izvodit će se u dužinama od 2 x 53,0m, 61,0m, 2 x 68,0m. Širina gatova bit će 1,60 m, kazao je Maroević i detaljno opisao budući izgled komunalnih vezova te što će se sve raditi da se do tog izgleda dođe.
- U konstruktivnom smislu gatovi se izvode kao mostna konstrukcija na AB bušenim pilotima promjera Ф80/100 cm. Svaki gat sastoji se od jednog reda pilota koji su projektirani na osnoj udaljenosti od 7,5m. Na samom početku i kraju gata piloti su gušće postavljeni, odnosno s osnim razmakom od 3,75 m. Piloti svih gatova imaju iste osne razmake. Svi piloti upinju se u matičnu stijenu i primarno sve sile prenose na istu. Povrh pilota izvode se naglavne AB ploče i to betonom na licu mjesta. Preko istih postavljaju se glavni rasponski nosači. Raspon ovih nosača je 6,52m, koji će „sakriti“ naglavne ploče i osigurati vizualni kontinuitet gata. Lice gata oblaže se kamenim obložnicama, a u trasi se postavljaju kamene poklopnice. Sama površina uređuje se zaglađenim betonom. Visina u trasi gata je +1,0 m sve mjereno od srednjeg morskog raza – HVRS71. Gat se oprema prstenima za privez te ormarićima za vodu i struju, rekao je.
- Akvatorij luke planira se produbiti do kote -2,50 m, dakle izvodit će se lučki iskop. Sam iskop izvodit će se u muljevitom materijalu. U zaleđu gatova izvodit će se dužobalna šetnica i to izvođenjem obale upokosu. Obalna nominalne mase 1,0 t. Nagib pokosa je 1:1,5. Školjera će se postaviti na zamjeni materijala, odnosno na kamenom jastuku. Kruna školjere uredit će se postavljanjem kamene poklopnice trapeznog oblika, dok će se dio pokosa urediti postavljanjem kamenih obložnica. Visina u trasi iznosi također +1,00 m. Dužobalna šetnica izvodit će se u nastavku školjere i to u širini od oko 4,0m. Površina šetnice uredit će se postavljanjem sloja asfalta te opremiti svom potrebnom komunalnom infrastrukturom za funkcioniranje luke, iscrpno će Maroević.
Podsjetio je kako je ta investicija procijenjena na oko 4.500.000,00 eura, a da je trajanje radova predviđeno 18 mjeseci te da se radi o izgradnji 204 komunalna veza.
Na upit što još u skoroj budućnosti LU planira u Trogiru odgovorio je da su to uređenje obale kod Kule Kamerlengo i uređenje dionice obale od Madiracinog mula do novog trogirskog mosta.
- Pohvalno je svako ulaganje u pomorsko dobro, koje nam je prevažan resurs, a nije u ingerenciji Grada. Znajući koliko su vezovi bitni Trogiranima, mogu samo pozdraviti ideju da se ide u izgradnju novih. Ako to tako bude, lijepo će se nadovezati na projekt uređenja pojasa od parka Soline do tržnice za koji smo upravo raspisali arhitektonski natječaj. Ovo bi kroz nekoliko godina mogao biti najljepši dio Trogira. Isto tako moram reći da je sanacija Foše trenutačno glavni prioritet. U tijeku je sanacija zida na jednom dijelu, ali cijelu Fošu treba sanirati i očekujem da će to biti dio budžeta nadležnih institucija u najskorijoj budućnosti, komentirao je gradonačelnik Ante Bilić.
GORDANA DRAGAN