O potrebi rekonstrukcije prometnice koja vodi kroz Trogir od „Konzumova“ trgovačkog centra do granice sa Segetom Donjim dugoj nešto više od petsto metara, u stručnim i političkim krugovima raspravlja se barem deset godina. Iako je bilo najavljeno kako će taj posao započeti nakon ovogodišnje turističke sezone to se nije ostvarilo. Budući da se radi o Županijskoj cesti od ravnatelja Petra Škorića tražili smo obrazloženje i doznali da još nisu riješeni ni imovinsko pravni odnosi, a ni točno utvrđen način financiranja radova koji će stajati oko 11 milijuna kuna s PDV-om, a trošak imovinsko-pravnih odnosa oko 2,5 milijuna kuna.
- U tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih poslova. Kako je na tom potezu dosta nepoznatih suvlasnika (neuređeni postojeći vlasnički odnosi), postupak se nepredviđeno produljio, pojašnjava Škorić.
No, postoje još neki razlozi zbog kojih bageri nisu nakon ljeta izašli na teren, a koje je naveo.
- Budući da je projektom predviđeno izmještanje i rekonstrukcija postojećih instalacija elektroničke komunikacije (EKI), kao suinvestitor je morao biti uključen i Hrvatski telekom d.d., koji je na kraju pristao sufinancirati radove u iznosu od oko 700.000 kuna. U međuvremenu se otvorila mogućnost financiranja projekta iz EU fondova. Kako bi to financiranje bilo moguće, morala se prilagoditi projektna dokumentacija, odrediti međusobni odnosi partnera u projektu, te izraditi nova dokumentacija, a natječaj za radove nije smio biti raspisan, pojašnjava prvi čovjek ŽUC-a.
Doznajemo kako bi do kraja ove godine trebao biti objavljen otvoreni postupak javne nabave te da su u ovogodišnjem proračunu za županijsku cestu ŽC 6133 bila osigurana sredstva u iznosu od 12 milijuna kuna, s tim da su ti novci bili predviđeni za trošak rješavanja imovinsko-pravnih poslova za rekonstrukciju Ulice kardinala Alojzija Stepinca, te rekonstrukciju Ulice hrvatskih žrtava u Segetu, koja je završena ove godine u srpnju. Radi se o dvije dionice na istoj županijskoj cesti broj 6133.
Škorić kaže kako se Grad Trogir obvezao financirati trošak izgradnje nove javne rasvjete, izgradnju oborinske odvodnje te dodatno komunalno opremanje nogostupa što će stajati oko 3 milijuna kuna.
- Kako će ŽUC prijaviti projekt na EU fondove, Grad Trogir neće morati financirati ništa ukoliko prijava bude prihvaćena ističe.
Suradnju s trogirskom gradskom vlasti oko realizacije toga projekta ocijenio je odličnom kazavši kako je Grad ishodio lokacijsku i građevinsku dozvolu za taj zahvat, a ŽUC sufinancirao projektnu dokumentaciju. Početak radova očekuje u ožujku iduće godine, a predviđeni rok završetka je šest mjeseci, veli.
Prema studiji koja je rađena prije izgradnje novog čiovskog mosta tom cestom je u prosjeku dnevno prolazilo više od 12 000 automobila, a procjena je da je sada oko 7 900 vozila dnevno u vršnom opterećenju. To je druga najprometnija županijska prometnica nakon Žrnovnice, pa se postavlja pitanje je li uopće moguće radove započeti netom prije turističke predsezone.
Stoga, se logično nameće zaključak kako bi se cijeli posao mogao „prebaciti“ odnosno odgoditi nakon iduće turističke sezone, ukoliko se i do tada riješe već spomenuti imovinsko-pravni odnosi i financiranje.
Međutim, čelnik ŽUC-a tvrdi kako je izrađen projekt privremene regulacije prometa, a prema kojemu će se ako radovi započnu u ožujku skoro cijelo vrijeme dok oni traju moći voziti dvosmjerno.
- Radovi će početi prije idućeg ljeta. Kao što sam već spomenuo, promet bi se cijelo vrijeme trebao odvijati dvosmjerno. Izgradnja nogostupa barem s jedne strane je prioritet, jer je cilj osigurati neometano i sigurno odvijanje pješačkog prometa. Moguć je prekid posla tijekom vrhunca sezone, ukoliko se to pokaže potrebnim, dodaje Škorić.
Segetski dio te ceste koji nije bio u ništa boljoj situaciju nego trogirski ŽUC je riješio ove godine, a trogirska dionica zaista vapi za hitnom sanacijom. Cesta je izrovana sa zakrpanim rupama, bez nogostupa predstavlja opasnost. Ruglo je nadomak UNESCO-ove povijesne jezgre. Na njoj se događaju ekscesne situacije, ljudi padaju, a kako je otežan njome prolaz invalidnih osoba i majki s dječjim kolicima nema potrebe ni naglašavati. Valja spomenuti kako se uz nju nalaze Dom zdravlja i ljekarna, najveći gradski parking, trgovački centar Plodine i nekoliko banaka.
Projektom je, doznajemo, predviđena kompletna rekonstrukcija kolnika, izgradnja obostranog nogostupa na mjestima širine do 2,5 metara, zaštitnog zelenog pojasa uz južni nogostup, uređenje raskrižja za luku Soline, Dom zdravlja i gradski parking, izgradnja nove javne rasvjete sa znatno manjom potrošnjom električne energije, uređenje oborinske odvodnje te rekonstrukcija elektro instalacija i onih elektroničke komunikacije.
- Rekonstrukcija spomenute ceste tema je koja dugo traje. Čak su bili izrađeni projekti te ishođene potrebne dozvole koje su u međuvremenu propale. Od 2017. intenzivno sa ŽUC-om komuniciramo o tome, a tada smo i dobili prve ozbiljnije najave o realizaciji projekta. Iako nije u našoj nadležnosti preuzeli smo inicijativu te još prije četiri godine da bismo ubrzali procedure, sami smo dali ishoditi dozvole i preuzeli na sebe projektnu dokumentaciju na koju smo potrošili nekoliko stotina tisuća kuna. U 2023. godini osigurali smo 3 milijuna kuna kojima ćemo sufinancirati nogostup, javnu rasvjetu i odvodnju o čemu smo sa ŽUC-om potpisali Sporazum u kolovozu ove godine. Po njemu radovi su trebali započeti nakon sezone i potrajati šest mjesec, istaknuo je trogirski gradonačelnik Ante Bilić.
GORDANA DRAGAN
Foto: Joško Herceg