9.4 C
Trogir
Srijeda, 2 prosinca, 2020
Naslovnica KULTURA Otvorena izložba radova Javnog natječaja za umjetničko rješenje za spomenik hrvatskim braniteljima...

Otvorena izložba radova Javnog natječaja za umjetničko rješenje za spomenik hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata

U ponedjeljak, 11. studenog u Muzeju grada Trogira – Galeriji Cate Dujšin Ribar otvorena je izložba svih deset radova pristiglih na Javni natječaj za umjetničko rješenje za spomenik hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata.

Akademski kipari Đani Martinić i Frane Šitum osvojili su prvu nagradu za umjetničko rješenje za spomenik hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata u Trogiru. 

Odlučio je tako četveročlani ocjenjivački sud u sastavu Matko Mijić, akademski kipar, redoviti profesor na splitskoj Umjetničkoj akademiji, prof. dr. sc. Ivo Šimat Banov te predstavnici udruga branitelja i stradalih u Domovinskom ratu s područja Grada Trogira – Ivica Baturina, prof. i Lidija Medić. Druga nagrada pripala je akademskom kiparu Kažimiru Hrasti, a treća akademskom kiparu Tomislavu Šalovu

Nazočnima se obratila ravnateljica Muzeja dr.sc. Fani Celio Cega, a izložbu je otvorio gradonačelnik Ante Bilić.

Osim nagrađenih radova, mogu se razgledati umjetnička rješenja akademskih kipara Tea Baučića, Marka Guigća i Darije Sinovčić, Duje Matetića, Hrvoja Urumovića, Nikole Džaje, Josipa Bosnića i Slavice Bubić Mihanović te Roberta Jozića i Filipa Tadina.

Članovi ocjenjivačkog suda vidjeli su sve radove, ali su oni bili pod šifrom i tek kada su nagrade dodijeljene doznali su koji su umjetnici odabrani, odnosno čiji su radovi. Izrazito su zadovoljni brojnošću, odlikama i vrlinama pristiglih rješenja, i kako su kazali,  izuzetno je bilo teško izabrati nagrađene.

1. NAGRADA: akademski kipari Đani Martinić i Frane Šitum

Rad odlikuje jasnoća, odnosa brojnih poleglih, dijagonalnih i uspravljenih kamenih blokova, što predstavlja snažnu simboličku poruku od pada do uskrsnuća (sadržanog u centralnom bloku s perforiranim križem i tekstom „Lijepe naše). Dramatičnost i žrtva iskazana je polegnutim elementima koji uspravljajući se simbolički govore da nema smrti nego života. Ova svojevrsna instalacija – ambijent premda poštuje položaje i oblike stabala i cjelinu parka snažna je konstrukcija i istodobno je kontrast  hortikulturnom mobilijaru parka. U tom se kontrastu ističe  snažan plasticitet rješenja koji i pridonosi njegovoj vidljivosti i poruci. Premda obrazloženje govori o „suodnosu s mikro lokacijom parka Žudike“ ovaj geometrijski i konstruktivni organizam na podlozi lijepoga i skladnoga parka upravo kontrastom (i uz osvjetljenje) postaje nadaleko vidljivim, ali nikako nametljivim znakom štovanja i zahvalnosti.

2. NAGRADA: akademski kipar Kažimir Hraste

Temeljen  na elementima nacionalnog grba, tj. „kockicama“ koje se gradiraju u visinu, ova prividno geometrijska i hladna konstruktivna vokacija završava sa toplim, organičkim, a dimenzijama malešnim ali simbolički jakim detaljem – likom golubice simbolom slobode i mira. Uza sve nakane da se sačuva intimni prostor parka i njegove komunikacijske i vegetacijske vrijednosti,  ipak smještaj spomenika na granični zidić uz park na neki način otklanja njegovu vidljivost i nekako ga čini uzgrednim, usputnim i neovisnim o samome parku koji je sretno odmjereno mjesto. Dakle rješenje je više komunikacijski nego kontemplativno usmjereno, čime djelo dobiva svojstva znaka, a manje značenja.

3. NAGRADA: akademski kipar Tomislav Šalov

Ovo rješenje nastoji svojim kamenim blokovima („kušinima“) ukazati na narav graditeljskog ustroja cijeloga grada koji je u cjelini sretan spoj kiparstva i arhitekture. Polegli i malo uzdignuti „stećak“ sastavljen je od četiri kamena različitih veličina (dva veća i dva manja) među kojima se ukazuje pukotina koja opet sugerira i simbolizira žrtvu križa. Na vrhu desnoga gornjeg kamena u njegovom lijevom kutu je uzdignuti akcent u obliku stabla s grbom. Bočne strane kamena tretirane su „rukopisno“ klesarskim i kiparskim ručnim alatima. Nesumnjivo, jednostavan čist, svijetao, bijeli kamen kao i cijelo rješenje jakog plasticiteta i simboličkih naznaka te njegova jasnoća i jednostavnost lijepi je primjer smirene postojanosti i diskretne simbolike.

Ocjenjivački sud predlaže Gradu da se radovi pod red. br.: 4. (Gugić-Sinovčić), 5. (Matetić),10. (Jozić-Tadin) pokušaju s vremenom otkupit te staviti u javne prostore Trogira.

Izložba će biti otvorena do 22. studenog 2019., od ponedjeljka do petka, od 9:00 do 14:00 sati.

Foto: Dino Čaljkušić (Grad Trogir) 

Fotogalerija na linku: Trogirski portal (facebook) 

 

ZADNJE OBJAVE

Najveći adventski vijenac osvanuo u Okrugu

Najveći adventski vijenac nastao je ovih dana u Okrugu na čijoj izradi je nekoliko entuzijasta radilo desetak dana. Na njemu su postavljene četiri bijele...

Od 1. prosinca započinje isplata božićnica za trogirske umirovljenike i nezaposlene

Umirovljenicima će se ovisno o visini mirovine isplaćivati od 200 do 400 kuna, a nezaposlenima 300 kuna Od 1. prosinca do 21. prosinca 2020. vršit...

Marina Vujčić nova je ravnateljica Drame Hrvatskog narodnog kazališta Split

Marina Vujčić nova je ravnateljica Drame Hrvatskog narodnog kazališta Split, odlučilo je Kazališno vijeće splitske nacionalne kazališne kuće na svojoj današnjoj sjednici. Vijeće je jednoglasnom odlukom...

Hvala svima koji su pristupili akciji!

Akcija dobrovoljnog darivanja krvi DDK TROGIR, GDCK TROGIR I TRANSFUZIJE SPLIT održana je jučer na Batariji, dakako uz sve preporučene mjere zaštite. Darivatelji su...

CAMBI. I ROKO OVOG BOŽIĆA STAVLJAJU TOČKU NA SVE PORAZE 2020. GODINE

Nakon što su ove godine predstavili novo ime, imidž i glazbeni identitet u duetima s Giulianom i Nenom Belanom, CAMBI. se vraćaju s novom...